Kirjoittaja Aihe: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan  (Luettu 5343 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Olin ladannut Vastavirtaan -sarjasta toisen osan, mutta nyt kun aloin katsella sitä, tiedostossa onkin eka osa. Ajattelin että olen itse tehnyt jonkin virheen (vaikka tiedoston nimi oli oikein) ja aloitin latauksen udelleen, mutta, ei ei ollut mun oma moka, vaan yle-dl hakee ekan osan vaikka sille antaa parametrina tokan osan urlin.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #1 : 25.06.17 - klo:17.41 »
Minulla yle-dl lataa tältä sivulta saman videon, joka selaimessakin näkyy: http://areena.yle.fi/1-1128657

Käytössä uusin git-versio, mutta siinä ei pitäisi olla tämän suhteen muutoksia versioon 2.17: https://github.com/aajanki/yle-dl/commits/master
« Viimeksi muokattu: 25.06.17 - klo:17.43 kirjoittanut nm »

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #2 : 25.06.17 - klo:21.59 »
Minulla yle-dl lataa tältä sivulta saman videon, joka selaimessakin näkyy: http://areena.yle.fi/1-1128657

Käytössä uusin git-versio, mutta siinä ei pitäisi olla tämän suhteen muutoksia versioon 2.17: https://github.com/aajanki/yle-dl/commits/master

Yritin vielä muutaman kerran. Hankaluus on siinä että .mp4-tiedostoa ei voi katsoa latauksen aikana, vaan pitää odottaa latauksen loppuun. Jos katkaisen latauksen kesken, niin tiedosto näyttää olevan mitä pitikin, siinä on kakkosjakson alku. Toiveikkaasti siis aloitin taas latauksen uskoen että se kuitenkin oli oma moka, mutta eipä vaan. Lataus kestää iät ajat, ja lopulta tuloksena on molemmat jaksot. Viimeisin yritys oli ilman -o -optiota, ja  tuloksena oli ykkösjakso ja kakkosjakso eri tiedostoihin ladattuna. Tänään en enää ehdi kokeilla uudelleen käyttäen -o -optiota, mutta saattaa olla että aiempi lataukseni haki molemmat jaksot samaan tiedostoon, koska sieltä tosiaan alkoi ekajakso. Tarkistan tämän huomenna (olen hölmö tuhonnut aiemman latauksen kun en tajunnut tarkistaa onko siinä kaksi jaksoa). Viimeisin kokeiluni, jonka siis ehdin tänään odottaa loppuun asti, tein optiolla --latest-episode ja yle-dl tosiaan haki molemmat jaksot jotka Areenasta tänään löytyy.

Ei kiva, ei ollenkaan kiva.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #3 : 25.06.17 - klo:23.16 »
Yritin vielä muutaman kerran. Hankaluus on siinä että .mp4-tiedostoa ei voi katsoa latauksen aikana, vaan pitää odottaa latauksen loppuun.

Matroska-formaatissa voit katsoa kesken latauksen MPlayerillä tai mpv:llä. VLC ei pidä ffmpegin mkv-tiedostoista.

Koodia: [Valitse]
yle-dl http://areena.yle.fi/1-1128657 -o vastavirtaan-2.mkv
Jos katkaisen latauksen kesken, niin tiedosto näyttää olevan mitä pitikin, siinä on kakkosjakson alku. Toiveikkaasti siis aloitin taas latauksen uskoen että se kuitenkin oli oma moka, mutta eipä vaan. Lataus kestää iät ajat, ja lopulta tuloksena on molemmat jaksot. Viimeisin yritys oli ilman -o -optiota, ja  tuloksena oli ykkösjakso ja kakkosjakso eri tiedostoihin ladattuna. Tänään en enää ehdi kokeilla uudelleen käyttäen -o -optiota, mutta saattaa olla että aiempi lataukseni haki molemmat jaksot samaan tiedostoon, koska sieltä tosiaan alkoi ekajakso. Tarkistan tämän huomenna (olen hölmö tuhonnut aiemman latauksen kun en tajunnut tarkistaa onko siinä kaksi jaksoa). Viimeisin kokeiluni, jonka siis ehdin tänään odottaa loppuun asti, tein optiolla --latest-episode ja yle-dl tosiaan haki molemmat jaksot jotka Areenasta tänään löytyy.

Ei kiva, ei ollenkaan kiva.

Kuulostaa siltä että lataat ohjelmaa sarjan sivulta etkä jakson sivulta? Sarjasivulta tulee toki molemmat jaksot, ja jos määrität tiedoston -o:lla, ykkösjakso latautuu kakkosjakson jälkeen sen päälle samaan tiedostoon. --latestepisode (HUOM! Ilman väliviivaa!) lataa vain uusimman jakson. Toimii minulla täsmälleen niin kuin pitääkin.

Jos tämä ei auttanut, ohjaa seuraavalla kerralla yle-dl:n loki talteen tiedostoon, niin on mahdollista selvittää mitä siinä tapahtuu:

Koodia: [Valitse]
yle-dl -V http://areena.yle.fi/1-1128657 > areena.log 2>&1
« Viimeksi muokattu: 25.06.17 - klo:23.20 kirjoittanut nm »

Cultor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #4 : 26.06.17 - klo:10.38 »
Eipä tuon kanssa muuta ongelmaa, mutta kuvasuhde on väärä eli 4:3.

Koodia: [Valitse]
Output #0, mpegts, to 'file:Vastavirtaan__S01E02__Maan_tapa_2_2-2017-06-24T06_00_00+03_00.ts':
  Metadata:
    encoder         : Lavf57.71.100
    Stream #0:0: Video: h264 (High) ([27][0][0][0] / 0x001B), yuv420p, 768x576 [SAR 1:1 DAR 4:3], q=2-31, 25 fps, 25 tbr, 90k tbn, 90k tbc
    Metadata:
      variant_bitrate : 4227072
    Stream #0:1: Audio: aac (LC) ([15][0][0][0] / 0x000F), 44100 Hz, stereo, fltp
    Metadata:
      variant_bitrate : 4227072
Stream mapping:
  Stream #0:0 -> #0:0 (copy)
  Stream #0:1 -> #0:1 (copy)

Se johtunee Areenan sekoilusta.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #5 : 30.06.17 - klo:12.29 »
Niinhän se lopulta oli että yle-dl toimii oikein silloin kun sille antaa optiot ja parametrit oikein. Mutta käyttäjän kannalta on hirveän hankalaa se että yle-dl ei yhtään tarkista komentorivillä annettujen optioiden syntaksia eikä optioiden ja argumenttien keskinäistä yhteensopivuutta. Jos option kirjoittaa väärin, yle-dl jättää vain sen ottamatta huomioon sen sijaan että keskeyttäisi. Ja jos anna option -o sarjan lataamiseen, yle-dl kirjoittaa jokaisen episodin samannimiseen tiedostoon, jolloin jäljelle jää vain viimeksi ladattu episodi. Tämä tulee ilmi vasta kun koko sarja on ladattu, mikä kestää hirveän kauan. Ymmärrän kyllä että tällaisten tarkastusten lisääminen kasvattaa pikku scriptin helposti moninkertaiseksi, mutta jotain armoa käyttäjällekin tarvittaisiin.

juyli

  • Vieras
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #6 : 30.06.17 - klo:17.53 »
Niinhän se lopulta oli että yle-dl toimii oikein silloin kun sille antaa optiot ja parametrit oikein. Mutta käyttäjän kannalta on hirveän hankalaa se että yle-dl ei yhtään tarkista ...
Minusta on vain hienoa, että joku ylipäätään viitsii tehdä ko. ohjelmia, ja päivittääkin niitä _aina tarvittaessa_  muiden iloksi ja hyödyksi.
Avointa lähdekoodia voinee kukin kehitellä eteenpäin, jos siihen tuntee tarvetta (ja on osaamista - ja sitten jakaa hengentuotteitaan muiden käytettäväksi vaivojaan säästämättä). 
« Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:17.55 kirjoittanut juyli »

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #7 : 01.07.17 - klo:12.38 »
Matroska-formaatissa voit katsoa kesken latauksen MPlayerillä tai mpv:llä. VLC ei pidä ffmpegin mkv-tiedostoista.

Koodia: [Valitse]
yle-dl http://areena.yle.fi/1-1128657 -o vastavirtaan-2.mkv

Kokeilin tuota, mutta yle-dl ei saa latausta tehdyksi.

Windows-koneella päivitin FlickFetch-työkalun uusimman version. Se ei anna valita eri formaattia, vaan päättää itse ladata .mkv-tiedoston. FlickFetch tekee latauksen ffmpeg:llä, ja lopputulos kelpaa VLC:lle ihan hyvin, ei mitään ongelmaa.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #8 : 01.07.17 - klo:13.16 »
----
Windows-koneella päivitin FlickFetch-työkalun uusimman version. Se ei anna valita eri formaattia, vaan päättää itse ladata .mkv-tiedoston. FlickFetch tekee latauksen ffmpeg:llä, ja lopputulos kelpaa VLC:lle ihan hyvin, ei mitään ongelmaa.

Kerros lisää tuosta työkalusta, lähinnä miten sitä käskytetään?

Joskusmuinoin kirjoittelin DOS komentojonoja, tiedostonimi piti olla muitaakseni .bat -loppuinen niin sai jättää koneen tekemään duunia.


AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Uusi yle-dl -ongelma: hakee sarjasta aina ekan osan
« Vastaus #9 : 01.07.17 - klo:14.06 »
Kerros lisää tuosta työkalusta, lähinnä miten sitä käskytetään?

Se on Windows-käyttäjille joten sitä ei käskytetä. Isoin puute on se että se jättää DRM-suojatut videot hakematta. Muuten ihan hyvä.

http://flickfetch.bplaced.net/