Eipä tuosta IPv6 -muutoksesta ollut hyötyä, mutta ei ilmeisesti haittaakaan. Palveluntarjoajassa vika tuskin on, koska windowsin puolella kaikki pelittää moitteettomasti (kerrankin... ). Kohta alkais houkuttaa kuulla se purukumiratkaisu...
Onko tässä nyt kuitenkin palattava "ikkunoihin"..?
Höh, ei kai nyt ikkunoihin tuollaisen "pikkujutun" takia palata. Netti kuitenkin lähtee toimimaan 1 käskyllä.
Mieluumin vaikka sitten annetaan se käsky buutissa automaattisesti, kuin ikkunoista alettaisiin kiipeilemään.
Se että se toimii Windowsissa ja Linuxissa ei toimi, ei
välttämättä tarkoita että vika ei ole palveluntarjoajassa.
Jos heidän laitteensa toimivat väärin, niin Windows saattaa käsitellä asiaa jotenkin toisin kuin Linux.
Minä edelleen epäilen sitä että jotakin siellä palvelijan-päässä on väärin.
Koska kuten tuosta yhdestä lokista näet: IP on jo saatu käynnistyksessä
(tosin se ei ole "järkevän" näköinen IP, mutta IP kuitenkin), mutta sillä IP:llä/säädöllä ei netti toimi.
Sitten kun saadaan parempi IP niin palveluntarjoajan hanat aukeaa ..huonosti säädetty DHCP-palvelin tms.
No varmasti ei voi sanoa, mutta eipäillä voi.
Katselitkos niitä lokeja, jääkö niihin buuttauksen jälkeen jotain? Sieltä voisi vinkkiä löytyä.
En kirjoita itse seuraavaa, minua ohjaa jokin ulkopuolinen voima! Purkkaratkaisu on se että ko asetustiedosto muutetaan vain lukuoikeuksille.
Ts. root-käyttäjältä otetaan kirjoitusoikeus pois.
Veivautuminen loppuu siihen ja asetukset pysyvät sellaisina kuin ovat.
(ellei se veivaaja ole niin ovela että se osaa veivata oikeuksiakin?)
MUTTA se on huono ratkaisu siksi että sitten tarpeen tullen ei mikään eikä kukaan
pääse kirjoittamaan ko. tiedostoon.
Purukumikomento on tämä:
sudo chmod 444 /etc/network/interfacesPalautuu normaaliksi tällä komennolla:sudo chmod 644 /etc/network/interfacesKokeilin tuota jo itselleni, ja ei ainakaan minulla mitenkään haittaa systeemin toimintaa.
Ja kone jopa käynnistyykin, mikä ei takaa sitä että esi, sinun koneesi tuon jälkeen käynnistyy!
Tuosta seuraa se että tiedostoa ei voi muokata kukaan.
Ja tosiaan, tällä sen saa "auki"
sudo chmod 644 /etc/network/interfacesMuokkaa siis tiedosto ensin oikeanlaiseksi ja sitten chmod 444 sille, muuten ei onnistu.
Jos tuohon päädyt (älä päädy) niin sen jälkeen erityisesti pitää
lokitiedostoista tarkastaa mistä se valittaa, jolloin todellinen syypää saattaa selvitä.
pre-up viivettä voisi tietysti laittaa johonkin muuhunkin paikkaan.
Mutta kun luulen että se toimii kunnolla vain siten että tuon rivin saa pysymään siinä mihin se laitetaan.