Kirjoittaja Aihe: SNAP-paketin luominen  (Luettu 3540 kertaa)

suppo84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 175
    • Profiili
SNAP-paketin luominen
« : 18.04.17 - klo:08.38 »
Osaako joku vääntää mulle rautalangasta miten tuo Ubuntun SNAP paketti tehdään? Minulla on siis oma binääritiedosto (käännetty 64 bittiselle Ubuntulle), nyt ongelma on se, että se pitäisi saada Ubuntun SNAP paketiksi ja sovelluskauppaan.. Olen kyllä paininut tuon snapcraftin kanssa mutta ei vaan onnistu... ilmeisesti en vaan osaa tehdä tuota snapcraft.yaml tiedostoa oikein? Lähinnä sen kanssa tarvisin apua, miten saan yhden valmiin binääritiedoston paketoitua?

Toivottavasti joku ymmärtää kysymykseni.. :)

suppo84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: SNAP-paketin luominen
« Vastaus #1 : 18.04.17 - klo:08.42 »
Minulla on siis tiedostot näin koneellani:

snappi/ <-kansio
   sovellus <-sovellus
   snapcraft.yaml <-tekstitiedosto

Miten tuo snapcraft.yaml tulisi täyttää? Pitäisi siis tehdä asennuspaketti tuonne Ubuntun sovelluskauppaan.

suppo84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: SNAP-paketin luominen
« Vastaus #2 : 29.05.17 - klo:16.51 »
Eikö muka kenelläkään ole tietämystä näistä snap-paketeista ja niiden luomisesta? Pitäisi siis ihan yksinkertainen binaaritiedosto pakkailla sellaiseen muotoon..

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: SNAP-paketin luominen
« Vastaus #3 : 29.05.17 - klo:17.02 »
Voit käyttää dump-liitännäistä: https://snapcraft.io/docs/reference/plugins/dump

Ongelmia tosin on odotettavissa, ellei binääri ole käännetty täysin staattisesti. Jos se nojaa dynaamisiin kirjastoihin, binääri olisi paras kääntää Snapcraftin kautta, kuten on tarkoitettu.
« Viimeksi muokattu: 29.05.17 - klo:17.10 kirjoittanut nm »