Firma, joka asialla, oli Fennotuonti/Kevennys. Googlaamalla löytyy firmaa koskevia viestejä, joten toimii hyvinkin epämääräisesti. Enkä minä ollut ainut, joka sai tällaisia ylläri tuotepaketteja laskun kera samaan aikaan. Kyseessä vielä jatkuva tilaus. Kirjoittelimme Kevennyksen sivuille, vaan nyt ovat poistaneet viestit ja laittaneet estot kirjoittamiselle.
Olin yhteydessä myös yritykseen. Ja sen verran kuin sain tolkkua, niin väittivät mainoksen kautta saaneensa minulta tilauksen, mainos on täytynyt olla sellainen, jonka olivat ujuttaneet fb-sivuilleni. En niitä aukaise, vaan poistan rastista. En ole koskaan ollut yrityksen kanssa tekemisissä ja koko yritys täysin outo minulle. Ongelmia syntyi, kun eivät suostuneet hakemaan palautuslähetystä postista, se seilasi minun ja yrityksen välillä - olin sen kirjattuna laittanut, koska netistä selvisi, että palautusten kanssa on ollut ongelmia ja perintäfirma jatkanut laskutusta. Tuon vuoksi otin yhteyttä postiin ja sen kehotuksesta sitten poliisiin. Yrityksen käyttämä sähköposti oli sellainen, jota en käytä juuri muussa kuin facebookiin kirjautuessani. Kevennys on nyt historiaa, joko posti tai poliisi hoitanut jutun. Pystyin seuraamaan tilannetta postin sivuilta kirjatun lähetyksen vuoksi.
Tämä Norton-juttu on vielä oudompi. Se tuli suoraan normaalisti käyttämääni sähköpostiin. Tai viestejä oli oikeastaan kaksi, toistensa kopioita. Siirsin ne roskaposteihin, mistä poistin välittömästi. Saa nähdä, tuleeko jatkoa. Mutta jotain outoa tuossa jutussa on. Olen yleensä supervarovainen, joten en laittele tietojani millekään epämääräisille sivuille.
Tuo identiteetin kaappaaminen olisi aika karmiva juttu.