Kirjoittaja Aihe: Lima, henkilökohtainen pilvipalvelu?  (Luettu 3337 kertaa)

Topiax

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 189
  • Ruricus Rusticus Robustus
    • Profiili
    • Posara
Lima, henkilökohtainen pilvipalvelu?
« : 11.05.17 - klo:20.17 »
Osui silmiini tällainen tapaus: https://meetlima.com/index.php?lang=en

Laite vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sopivan käyttötarpeisiin kuin nakutettu, mutta miten sen käyttäminen tapahtuu "from the wild" eli vaikka matkoilla ollessani tai toisella paikkakunnalla sijaitsevasta työasemastani? Miten ja millä osoitteella yhteys muodostetaan, kun minulla ei ole kiinteää IP-osoitetta tällä hetkellä käytössä?
Toivo Miettinen

Sillä ei tarvitse suomenkansa viisautta eikä turkkia se joka löylyssä kylpee.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Lima, henkilökohtainen pilvipalvelu?
« Vastaus #1 : 11.05.17 - klo:20.34 »
Osui silmiini tällainen tapaus: https://meetlima.com/index.php?lang=en

Laite vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sopivan käyttötarpeisiin kuin nakutettu, mutta miten sen käyttäminen tapahtuu "from the wild" eli vaikka matkoilla ollessani tai toisella paikkakunnalla sijaitsevasta työasemastani? Miten ja millä osoitteella yhteys muodostetaan, kun minulla ei ole kiinteää IP-osoitetta tällä hetkellä käytössä?

Jos vaikka lukisit linkkaamasi sivun, niin tietäisit, että lima sovelluksella pääset tiedostoihin käsiksi mistä tahansa. Miten lie tietoturvan laita moisessa kapineessa?

Topiax

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 189
  • Ruricus Rusticus Robustus
    • Profiili
    • Posara
Vs: Lima, henkilökohtainen pilvipalvelu?
« Vastaus #2 : 11.05.17 - klo:21.00 »
Jos vaikka lukisit linkkaamasi sivun, niin tietäisit, että lima sovelluksella pääset tiedostoihin käsiksi mistä tahansa. Miten lie tietoturvan laita moisessa kapineessa?

Olen kyllä yrittänyt lukea sivun – ja koko sivustonkin – parhaani mukaan ja tuo julistamasi "viisaus"  ei anna minkäänlaista lisävalaistusta siihen, mitä sivuilta voidaan lukea  :( 

Sovelluksellahan tiedostoihin päästään käsiksi, mutta miten se toimii? En vieläkään ymmärrä miten se "sovellus" löytää minun kiintolevyni maailmalta käsin?
« Viimeksi muokattu: 11.05.17 - klo:21.03 kirjoittanut Topiax »
Toivo Miettinen

Sillä ei tarvitse suomenkansa viisautta eikä turkkia se joka löylyssä kylpee.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Lima, henkilökohtainen pilvipalvelu?
« Vastaus #3 : 11.05.17 - klo:21.32 »
Jos vaikka lukisit linkkaamasi sivun, niin tietäisit, että lima sovelluksella pääset tiedostoihin käsiksi mistä tahansa. Miten lie tietoturvan laita moisessa kapineessa?

Olen kyllä yrittänyt lukea sivun – ja koko sivustonkin – parhaani mukaan ja tuo julistamasi "viisaus"  ei anna minkäänlaista lisävalaistusta siihen, mitä sivuilta voidaan lukea  :( 

Sovelluksellahan tiedostoihin päästään käsiksi, mutta miten se toimii? En vieläkään ymmärrä miten se "sovellus" löytää minun kiintolevyni maailmalta käsin?

Se palikka on yhteydessä liman palvelimiin ja välittää yhteyden omalle koneellesi luultavasti reverse SSH tunnelin avulla. Saattaa myös kiertää liman palvelimien kauttakin. En nyt niin pitkälle jaksanut perehtyä, eikä sitä tekniikkaa tuossa heti ainakaan esitelty.

http://www.alexonlinux.com/reverse-ssh-tunnel-or-connecting-to-computer-behind-nat-router