Kävi sikäli onnellisesti, että ajamalla Windowsin puolella Mobile Upgrade S Setup.exe:n, itse päivitysohjelma asentui koneelle. Ohjeiden mukaan sitten päivitysohjelmaa ajamalla pääsi eteenpäin. Päivitysvalikossa on vain laitenumeroita, tuosta laitteen nimestä ei ollut mitään apua. Nettiä hakemalla törmäsin sitten laitenumeroon 9005, ja myös 9005X oli mainittu. Päivitysohjelmisto tunsi vain 9005:n ja etenin sen kanssa. Ohjelma latasi ensin pitkän aikaa softapakettia palvelimelta, ja taas sitten piti irrottaa kaapeli tabletista kytkeä takaisin ja painaa Upgrade sofware. Tuossa luulin sitten menettäneeni pelin, kun ohjelma jämähti kohtaan Scanning mobile phone. Otin sitten usb-johdon irti tabletista, mutta painoin vielä kerran kiinni. Kuinka ollakaan, asennus elpyi heti, scannaus vilahti ohi, ja ohjelma alkoi tuupata 1,26 gigan softaa tabletille. Tuon jälkeen sitten usb-johto irti, tabletin buuttaus, nyt ei animaatio sammunut, mutta jäi pyörimään pidemmäksi aikaa. Sammutin vielä tabletin kerran ja käynnistin. Nyt sitten pienen odottelun jälkeen tuli ilmoitus sovellusten optimoinnista, ja kun sitten olin laittanut vielä päivämäärät ym. kohdilleen, näyttää siltä, että tabletti toimii, ja ainakin wifin kautta menee nettiin kauniisti. En luonut Google-tiliä, sen saa sukulainen tehdä, ja laittaa sitten sim-kortin paikalleen ja hoitaa puhelinasetukset kuntoon.
No, pitkä tarina, mutta ehkä siitä voi olla apua.
Ainakin tuon mallin kohdalla avaintekijät olivat
Mobile Upgrade S Setup.exe, ja
Alcatel PIXI 3 ( 8 ):n mallinumero 9005. Plus sitten vielä aimo annos kärsivällisyyttä ja teidän neuvonne
Merkkaan ratkaistuksi, kiitos tuesta
EDIT: Tehdasasetuksiin palauttaminen ei korjannut ongelmaa.