Kirjoittaja Aihe: noip päivitys softa asennusongelma  (Luettu 4441 kertaa)

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
noip päivitys softa asennusongelma
« : 31.03.17 - klo:17.06 »
Tuota tuota ilmeisesti toi faili johtuu siitä ku mulla ei oo tuolla etc kansiossa tuota kyseistä tiedostoa mistä se tossa herjaa vai miltä näyttää teidän silmään? kysymýs kuuluukin et miten mä pystysin ton terminaalin kautta siirtämään tonne etc alle ja kokeilla sitte tota asennusta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #1 : 31.03.17 - klo:17.12 »
Minusta kyllä näyttää, että tuon mukaan noip.com-sivustolla on jäänyt asetusten teko kesken ja siksi asetustiedostoa ei voida luoda. Muuten tuo kopiointi olisi luultavasti onnistunut.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #2 : 31.03.17 - klo:17.38 »
Joo ku toi tohon asti onnistu ihan niinku piti mutta pitää koittaa uudestaan tota kun oon siellä käynyt eka

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #3 : 31.03.17 - klo:17.44 »
Kävin siellä mutta ei siellä kyllä minusta ollut mitään erikoista tämän mukaanhan olen sitä päivitys clienttiä yrittäny asentaa jonka olen noip sivuilta ladannut, voihan olla että kun enkkua huonosti taitan et jos kääntäjä on huonosti mulle kääntäny. Mut mites se onnistuis jos mä yrittäisin terminaalin kautta siirtää tuota no-ip2.conf tiedostoa tonne etc kansioon jos se auttais?

http://www.noip.com/support/knowledgebase/installing-the-linux-dynamic-update-client/

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #4 : 31.03.17 - klo:18.11 »
Mut mites se onnistuis jos mä yrittäisin terminaalin kautta siirtää tuota no-ip2.conf tiedostoa tonne etc kansioon jos se auttais?

En usko, että auttaa, kun se luodaan tuolla noip2 komennolla ja se kertoo ettei pystynyt luomaan sitä asetustiedostoa (paikkaan /tmp/no-ip2.conf) ja sen takia sit tuo kopiointi ei onnistunut. Eli lähdetiedostoa ei edes ole olemassa.

Se virheilmoitus, johon viittasin aiemmin on tuo "No hosts are available for this user. Go to www.no-ip.com and create some!" eli sinun pitäisi luoda tuolla sivustolla koneellesi verkko-osoite (tjms.) siellä palvelussa. En ole itse tuota noip:tä käytellyt.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #5 : 31.03.17 - klo:18.14 »
Mut mites se onnistuis jos mä yrittäisin terminaalin kautta siirtää tuota no-ip2.conf tiedostoa tonne etc kansioon jos se auttais?

En usko, että auttaa, kun se luodaan tuolla noip2 komennolla ja se kertoo ettei pystynyt luomaan sitä asetustiedostoa (paikkaan /tmp/no-ip2.conf) ja sen takia sit tuo kopiointi ei onnistunut. Eli lähdetiedostoa ei edes ole olemassa.

Se virheilmoitus, johon viittasin aiemmin on tuo "No hosts are available for this user. Go to www.no-ip.com and create some!" eli sinun pitäisi luoda tuolla sivustolla koneellesi verkko-osoite (tjms.) siellä palvelussa. En ole itse tuota noip:tä käytellyt.

Juu siis mullaha on verkkotunnus www.maddets3.net oli muuten aikas halpa vuodeksi toi tunnus 15$

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #6 : 31.03.17 - klo:18.25 »
Oiskohan itse virhe tullu siin et jos siinä pitäski olla sen käyttäjätunnuksen paikalla toi verkkotunnus?

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #7 : 31.03.17 - klo:20.53 »
Tomin? voisitko antaa mulle vaikka yksityisviestillä sähköpostiosoitteesi mä uskon et se on tästä yhestä tiedostosta kiinni joka pitäis varmaa täytellä mut on vähä monimutkasen näkönen, niin ajattelin kysyy jos voisit sitä kattoa mut en voi sitä tähän lisää.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: noip päivitys softa asennusongelma
« Vastaus #8 : 31.03.17 - klo:22.58 »
Niin siis ongelmahan tässä on se, että tuon salasanakyselyn jälkeen sen pitäisi listata domainisi, mitä ei nyt tapahdu. Tämä siis tuon linkkaamasi ohjeen perusteella. Tuo rekisteröity domain pitäisi jotenkin saada säädettyä sinne palveluun, niin että voit käyttää sen kanssa DDNS-palvelua. En löytänyt noip:n sivuilta ohjeita tähän, joten vaikea neuvoa.

Muokkaus: Yksi tapa tehdä tuo on toki käyttää CNAMEa siinä rekisteröimässäsi domainissa ja osoittaa sillä toiseen verkkotunnukseen, joka toimii jonkin DDNS-palvelun kautta. Se luultavasti toimii ihan hyvin, mutta luulisin, että tuon voi tehdä jotenkin suoraankin.

Muokkaus 2: Löytyi! https://www.noip.com/support/knowledgebase/getting-started-with-no-ip-com/
Lainaus
If you wish to use No-IP to manage hosts and/or perform dynamic DNS functions for your own registered domain name (yourname.com) you can add a domain to the system. Simply select “DNS Host” along the top dark blue bar, then click “Add My Domain.” There are certain advantages to using No-IP Plus so you may want to take a look at our product comparison page to see those benefits. When adding your own domain, please follow the onscreen instructions.

Eli tuolla pitäisi olla mahdollisuus lisätä myös oma rekisteröity domain.
« Viimeksi muokattu: 31.03.17 - klo:23.06 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.