Kirjoittaja Aihe: Dy.fi crontab -e  (Luettu 3874 kertaa)

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Dy.fi crontab -e
« : 30.03.17 - klo:20.01 »
Eli asentelin tossa tessuserverin uusiksi ja jouduin toki sitten dns pivityksen tekeen uusiksi dy.fi palvelimelle niin olisin vaan halunnut vasmituksen et onko tuossa crontab -e tiedostossa kaikki OK?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dy.fi crontab -e
« Vastaus #1 : 30.03.17 - klo:20.05 »
No ei ainakaan äkkiseltään näytä virheitä olevan. Ehkä ei kannattaisi laittaa käyttäjätunnusta ja salasanaa julkisesti näkyville. Nyt voisi olla hyvä idea vaihtaa salasana. Tänne voi kyllä myös kopioida ja liittää noita tekstimuodossakin ettei tarvitse aina kuvia laittaa. Silloin kannattaa käyttää noita code-tageja (saa tuosta #-napista viestikentän yläpuolella), joiden sisään tuloste liitetään.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Dy.fi crontab -e
« Vastaus #2 : 30.03.17 - klo:20.34 »
Joo tuli kyllä epä huomiossa tuo homma.... no siinä nyt tuli mulle vähä muutostöitä.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Dy.fi crontab -e
« Vastaus #3 : 30.03.17 - klo:20.41 »
Juu kiitos Tomin vielä huomiosta muutin ne myös nyt noihin tiedostoihinki luulisi toimivan kun muutin uuden salasanan niihin ettei suinkaan tarvi tuota komentoa uusiksi laittaa ainakin tessuun pääsee.

https://wiki.ubuntu-fi.org/Dynaaminen_DNS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dy.fi crontab -e
« Vastaus #4 : 30.03.17 - klo:23.00 »
Komennonhan voi testata niin, että suorittaa sen käsin. Näkee onko argumentit kunnossa. Seuraava testi on sitten odotella, että komento suoritetaan. Sitä varten voi vaikka laittaa väliaikaisesti vähän tiheämmän tahdin tai sitten tosiaan odotella.

Tässä tapauksessa tuon toimivuuden voi varmistaa sen perusteella, että dy.fi-sivustolta näkyy, miten kauan tuo on voimassa ja siitä voi laskea, milloin komento on suoritettu. Näkee aika helposti päivittikö skripti osoitteen sinne palveluun.

Ja yksi juttu, joka tuli nyt mieleen: crontabissa kannattaa varmuuden vuoksi käyttää koko komennon polkua eli tässä wget pitää korvata /usr/bin/wget. Komennon polun saa selville which-komennolla eli which wget (joka antaa kyllä Ubuntussa tuon kertomani). En ole ihan varma onko jotain tilanteita, joissa sitä ei tarvita, mutta yleisesti kannattaa laittaa. Näköjään ohjeissa sitä ei käytetä, joten varmaankin cron osaa kuitenkin etsiä noita tavallisista poluista (tai ehkä käytetty ohjelma vaikuttaa myös).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Madde1992

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Dy.fi crontab -e
« Vastaus #5 : 30.03.17 - klo:23.30 »
Tämä nyt oli vähä turha julkasu multa ku tuli mieleen että toi mun webbisivuston osotehan toimii myös mun ts serverilla eli www.maddets3.net eli kun laittaa vaan maddets3.net niin sehän toimii ja testattu on nyt, heräs vaan mietteet mulla että toimiskohan toi kenties noip palvelun kanssa jos tuota komentoo vähä muokkais? tosin tuohan nyt on voimassa mulla seuraavan vuoden ja sitten mun pitää taas maksaa 15$, mut siis siltä varalta jos mulla vaikka ip vaihtuu niin sitten ei porukka pääsis serverille jos niin kävis. Mut näky olevan noip myös oma päivtys softa myös linulle mut tuli vaan mieleen tällänen ja aattelin sen kysyy viel täs.