Kirjoittaja Aihe: nettipäivitys 16.04 -> 16.10 poisti nettiyhteyden  (Luettu 2248 kertaa)

Bittihirmu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Asensin version 16.04 syksyllä DVD levyltä, kun olin osioinut kovalevyni uuteen uskoon. Nyt sain sitten päähäni päivittää versiota pykälän verran ylemmäs ennen kuin seuraava versio tulee. Päivitys sujui mukavasti netin kautta. Päivityksen jälkeen alustin systeemin, kuten käskettiin, mutta sitten ei Linux enää tunnistanut kiinteää nettiyhteyttäni. Tai tunnistihan se, mutta ilmoitti sen olevan hallitsematon. Epäilin ensin koneeni tiltanneen, mutta Windows 10 päästää minut yhä nettiin - enhän muuten kirjoittaisi tätä.
Voinhan tietysti asentaa version 16.10 DVDltä ilman päivityksiä ja kokeilla sitten nettiin pääsyä, mutta jos saisin vihjeen siitä kuinka saisin hallitsemattoman kiinteän yhteyteni pelaamaan vähemmän työläällä tavalla, kokeilisin sellaista ensin.
Kamalinta tässä olisi, jos joutuisin pitemmän päälle käyttämään Windows käyttöjärjestelmää muuhunkin kuin BluRay filmien katseluun ja valokuvien käsittelyyn.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: nettipäivitys 16.04 -> 16.10 poisti nettiyhteyden
« Vastaus #1 : 24.03.17 - klo:12.18 »
Asensin version 16.04 syksyllä DVD levyltä, kun olin osioinut kovalevyni uuteen uskoon. Nyt sain sitten päähäni päivittää versiota pykälän verran ylemmäs ennen kuin seuraava versio tulee. Päivitys sujui mukavasti netin kautta. Päivityksen jälkeen alustin systeemin, kuten käskettiin, mutta sitten ei Linux enää tunnistanut kiinteää nettiyhteyttäni. Tai tunnistihan se, mutta ilmoitti sen olevan hallitsematon.

Bugiraportti: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/network-manager/+bug/1638842

Korjaa komentamalla päätteessä:

Koodia: [Valitse]
sudo touch /etc/NetworkManager/conf.d/10-globally-managed-devices.conf
ja käynnistä network-manager tai koko järjestelmä uudelleen:

Koodia: [Valitse]
sudo service network-manager restart
« Viimeksi muokattu: 24.03.17 - klo:12.20 kirjoittanut nm »

Bittihirmu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: nettipäivitys 16.04 -> 16.10 poisti nettiyhteyden
« Vastaus #2 : 25.03.17 - klo:10.03 »
Kiitos! Olipa yksinkertainen ratkaisu. Yhteys pelaa. Outoa, etten onnistunut itse moista vikailmoitusta löytämään.