Kirjoittaja Aihe: Ubuntun parhaat viestintä sovellukset  (Luettu 2269 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Ubuntun parhaat viestintä sovellukset
« : 14.03.17 - klo:14.18 »
Hei. Löysin sattumalta tällaisen sivun, jossa kerrottiin Skypestä  ja Linuxin parhaista viestintäsovelluksista.
#
https://www.fossmint.com/best-instant-messaging-apps-for-linux/
#

Olisi kiinnostavaa tietää, tunteeko kukaan näitä sovelluksia ja mitä mieltä niistä ollaan tällä palstalla?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Ubuntun parhaat viestintä sovellukset
« Vastaus #1 : 14.03.17 - klo:16.12 »
Mielenkiintoinen lista - varmaan joidenkin mielestä kuuluvat kategoriaan "parhaat".

Mutta minun suosikkini viestintäsovelluksista on Icedove - eli Debianin näkemys jostain sähköposticlientistä (Thunderbird?)

Ylivoimainen ykkönen, ainakin käyttömäärällä mitattuna.

Muut, kuten mutt, ovat jääneet jo enempi sivulauseen osaan.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Ubuntun parhaat viestintä sovellukset
« Vastaus #2 : 15.03.17 - klo:01.31 »
Sellainen kokemus on, että voi olla useitakin eri viestintäohjelmia, mutta kukaan ei ota kontaktia niiden kautta. Siis lähes turhia.  :)

No, Skypeä olen käyttänyt jonkin verran.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntun parhaat viestintä sovellukset
« Vastaus #3 : 18.03.17 - klo:12.20 »
Keskustelussa "Jotain Skypen sijaan" keskustelussa on tullut ainakin minulle tärkeitä tietoja. Totta on, että ohjelman pitäisi olla yleisessä käytössä kuten Whatsup. Signalista en ole tiennyt mitään. Kuinkahan luotettava on fb:n Messenger? Itse olen harrastanut enemmän sähköpostia ja joskus tekstiviestejä, joiden kirjoittaminen puhelimessa on minulle hankalaa. Niinpä ilahduin, kun löysin Kdekonnectin, jolla voi lähettää tietokoneella puhelimesta tekstiviestejä. Ikävää on vain se, että ensimmäinen ja lyhyt meni perille, minkä jälkeen kokeilin pidempää neljä kertaa huonolla menestyksellä. Joskus tällainen viesti on mennyt perille parin päivän perästä. Palvelin on DNA.

arieep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
    • Profiili
Vs: Ubuntun parhaat viestintä sovellukset
« Vastaus #4 : 18.03.17 - klo:13.29 »
Oletko kokeillut tekstiviestin käyttöä tietokoneella Hangouts-sovelluksella, se on Chromen Android-sovellus mutta toimii myös Chromiumissa. Ehkä tällaisia on enemmänkin mutta en ole perehtynyt kun en juurikaan tekstiviestiä lähetä.