Kirjoittaja Aihe: Vielä Virtualbox usb ja Kde Neon (RATKAISTU)  (Luettu 2390 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vielä Virtualbox usb ja Kde Neon (RATKAISTU)
« : 20.02.17 - klo:14.54 »
Olen yrittänyt saada usb:tä toimimaan virtualbox Neon guestissä. Jaetut kansiot onnistuivat kiitos neuvojen, mutta usb ei tule näkyviin, vaikka olen liittänyt käyttäjätunnukseni ryhmään "vboxsf". Vboxusers ryhmää ei enää ole tai ainakaan minä en ole sellaista löytänyt, vaikka aikanaan minäkin olen käyttänyt sitä, tosin windows vieraan kanssa.

Jos nyt joku osaisi neuvoa, miten usb: saisi toimimaan. Kun hain netistä neuvoja, huomasin, että joitakin ongelmia on plasma 5 kanssa ollut muillakin.
« Viimeksi muokattu: 20.02.17 - klo:15.55 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Vs: Vielä Virtualbox usb ja Kde Neon
« Vastaus #1 : 20.02.17 - klo:15.45 »
Olen yrittänyt saada usb:tä toimimaan virtualbox Neon guestissä. Jaetut kansiot onnistuivat kiitos neuvojen, mutta usb ei tule näkyviin, vaikka olen liittänyt käyttäjätunnukseni ryhmään "vboxsf". Vboxusers ryhmää ei enää ole tai ainakaan minä en ole sellaista löytänyt, vaikka aikanaan minäkin olen käyttänyt sitä, tosin windows vieraan kanssa.

vboxsf-ryhmä on virtuaalikoneessa ajettavan Linuxin puolella, kun taas vboxusers on isäntäjärjestelmässä (sinulla Ubuntussa) oleva ryhmä. Jos sitä ei jostain syystä ole olemassa, luo uusi ryhmä:

Koodia: [Valitse]
sudo groupadd vboxusers
ja lisää tunnuksesi ryhmään:

Koodia: [Valitse]
sudo adduser $USER vboxusers
Kirjaudu tämän jälkeen ulos työpöydältä ja takaisin sisään, jotta ryhmäasetus tulee voimaan.

USB-laitteet kytketään virtuaalikoneeseen VirtualBoxin konekohtaisten asetusten kautta. Asiakasjärjestelmään ei tarvitse tehdä muutoksia. Voit tutkia lsusb:llä, mitä USB-laitteita kerneli näkee. Työpöytäjärjestelmä ei sotke sitä.
« Viimeksi muokattu: 20.02.17 - klo:15.47 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vs: Vielä Virtualbox usb ja Kde Neon
« Vastaus #2 : 20.02.17 - klo:15.55 »
Kiitos paljon. Nyt toimii myös usb.