Kirjoittaja Aihe: Miten pääsen eroon Yahoo-tunnuksesta?  (Luettu 2768 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Miten pääsen eroon Yahoo-tunnuksesta?
« : 01.02.17 - klo:20.06 »
Olen joskus kauan sitten halunnut kommentoida jotain kuvaa Flickr-palvelussa. Sitä varten piti luoda tunnus, ja jostain syystä olen silloin joutunut luomaan itselleni Yahoo-tilin. Olen käyttänyt siihen erästä gmail-osoitettani. Sain hiljattain tähän gmail-osoitteeseen Yahoon varoituksen tietomurrosta, ja haluaisin nyt poistaa tunnukseni sekä Yahooon että Flickr:n palvelimilta. Pääsen kirjautumaan Yahoo-palveluun sähköpostiosoitteella ja sillä salasanalla joka minulla on kirjattuna talteen. Pääsen myöskin Flickr-saitille ilman eri kirjausta kun olen ensin kirjatuneena Yahoo-saitille, ja olen juuri poistanut tietoni Flickr:n puolelta.

Nyt haluaisin vielä poistaa Yahoo-tunnukseni. Mutta kun yritän päästä tilin hallintaan, Yahoo sanoo että "If you would like to change your account settings, please use an account with a username." Minulla ei ole aavistustakaan mistä on kyse. En muista mitään Yahoo-tiliä joka olisi eri asia kuin se että kirjaudun gmail-osoitteellani. Enkä voi olla varma onko sellainen pakko tullut vasta myöhemmin, kun minulla jo oli tili luotuna. Yahoon Help ei auta yhtään eteenpäin, siellä neuvotaan kännykän toimintoja jne joita ei ollut vielä olemassa silloin kun tili o luotu.

Sattuisiko joku tietämään jotain mikä auttaisi eteenpäin?

Korjaus: jouduin turvautumaan Yahoonn "salasana unohtunut" -toimintoon, että pääsin kirjautumaan sisään. En kuitenkaan pääse edes asettamaan salasanaa uudelleen kun en pääse tilin hallinnointiin. Yahoon login-ikkunassa kysytään sähköpostiosoitetta eikä käyttäjätunnusta, joten en todellakaan ymmärrä edes miten sellaisella tunnuksella voisi kirjautua sisään.
« Viimeksi muokattu: 01.02.17 - klo:20.19 kirjoittanut AimoE »

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Miten pääsen eroon Yahoo-tunnuksesta?
« Vastaus #1 : 02.02.17 - klo:03.20 »
Yahoo-tilille voi kirjautua sillä sanasanalla ja käyttäjätunnuksella, joka muistilapussasi lukee.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Miten pääsen eroon Yahoo-tunnuksesta?
« Vastaus #2 : 02.02.17 - klo:10.54 »
Kuten jo korjauksessa kerroin, salasana ei ole muistissa, vaan pääsin sisään "salasana unohtunut" -toiminnolla. Yahoon ohjeiden mukaan sen jälkeen pitäisi päästä vaihtamaan salasana menemällä tilin hallinnointiin, mutta kun en pääse sinne tilin hallinnointiin, niin en pääse myöskään salsanaa vaihtamaan.

Löysin lopulta ohjeen jonka mukaan Yahoo poistaa tilin jolla ei ole aktiviteettia viimeisen vuoden sisällä. Mutta en ole koskenut tiliin moneen vuoteen, edes loggaamalla sisään ja ulos. Ilmeisesti joudun kuitenkin vaan hylkäämään koko tilin ja luottamaan siihen että Yahoo sen joskus poistaa, ei kai tässä muu auta. Toivottavasti tii ei tule kaapatuksi, tai ole jo kaapattu.