Kirjoittaja Aihe: kohdattu ongelma  (Luettu 5979 kertaa)

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
kohdattu ongelma
« : 19.01.17 - klo:08.44 »
miksköhän ubuntu nykysin avattaessa kohtaa aina onkelman ja haluu lähettää viestin

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #1 : 19.01.17 - klo:10.06 »
Jos kerrot jotain itse ongelmasta, niin se helpottaa merkittävästi sen korjaamista. Näillä tiedoilla sanoisin, että virheilmoitus tulee, koska mahdollisesti jossain on jotain vikaa. Ehkä.

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #2 : 19.01.17 - klo:11.12 »
nii piru kun en tajunnu yrittää vaikka kuvakaappausta,mutta ei siinä kai ollu muutakun että on kohdannu sisäisen virheen.voiko sitä tutkia vaikka jollain komennolla

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #3 : 19.01.17 - klo:11.45 »
nii  kun en tajunnu yrittää vaikka kuvakaappausta,mutta ei siinä kai ollu muutakun että on kohdannu sisäisen virheen.voiko sitä tutkia vaikka jollain komennolla

Jos virheilmoituksessa ei ollut mitään informaatiota jostain tietystä ongelmasta, ja kaikki tuntuu toimivan hyvin, niin itse ottaisin Apportin (ohjelma, joka virheistä ilmoittelee) pois päältä. Apportilla on vähän taipumusta ilmoitella innokkaasti kaikenmaailman merkityksettömistä pikkujutuista. Voihan sitä mahdollista ongelmaa toki lokeista myös koittaa kaivella, mutta enpä tiedä...

Apportin saa halutessaan pois päältä ajamalla komennon
Koodia: [Valitse]
sudo -i gedit /etc/default/apportja vaihtamalla avautuneessa tiedostossa oleva nolla ykköseksi. Sitten vain tiedoston tallennus ja voilá.

MUOKS: Siis ykkönen vaihdetaan nollaksi, eikä toisin päin.  :)
« Viimeksi muokattu: 19.01.17 - klo:20.21 kirjoittanut Eesaurus »

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #4 : 19.01.17 - klo:12.16 »
sitä mä muistelin että oon joskus kuullu semmosesta että ilmottelee melkein turhasta kiitoksia

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #5 : 19.01.17 - klo:17.35 »

Apportin saa halutessaan pois päältä ajamalla komennon
Koodia: [Valitse]
sudo -i gedit /etc/default/apportja vaihtamalla avautuneessa tiedostossa oleva nolla ykköseksi. Sitten vain tiedoston tallennus ja voilá.

Onko näin? Kun siinä tiedostossa sanotaan

Koodia: [Valitse]
# set this to 0 to disable apport, or to 1 to enable it
« Viimeksi muokattu: 19.01.17 - klo:17.44 kirjoittanut pjotr »
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #6 : 19.01.17 - klo:17.45 »
joo kyllä se muistaakseni oli noin

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #7 : 19.01.17 - klo:17.50 »
joo kyllä se muistaakseni oli noin

Kysymys oli Easaurukselle, kun se tuossa aiemmassa viestissä väittää päinvastaista...
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #8 : 19.01.17 - klo:20.19 »
joo kyllä se muistaakseni oli noin

Kysymys oli Easaurukselle, kun se tuossa aiemmassa viestissä väittää päinvastaista...

Joo, siis ykkönen nollaksi, eikä niin kuin sanoin. Ajatuskatko...  ::)

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #9 : 30.01.17 - klo:17.46 »
ei taida olla ihan kohallaan vielläkään.mitä lie oon säätänny

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #10 : 30.01.17 - klo:18.04 »
enadled=0
laitas tolleen ja muista tallentaa
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #11 : 30.01.17 - klo:18.22 »
nonii jokohan nyt pelittäs

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #12 : 31.01.17 - klo:18.05 »
Onkohan se ihan hyvä idea, poistaa virheilmoitusten näyttäminen? Voi niitä olla ihan aiheellisiakin. Ja ongelma ei poistu sillä, että ne piilotetaan.

Siinä "on kohdattu ongelma" ilmoitustiketissä on (tai ainakin oli ennenen) alakulmassa nappi, josta voi katsoa yksityiskohdat, joita se vika tarkoittaa. Sitten siinä on myös nappi, jolla voi lähettää siitä ongelmasta raportin kehittäjille vähällä vaivalla. Nämä Linuxit ovat aika riippuvaisia kentältä tulevista raporteista, joiden vinkeistä kehitystä tehdään.

Saattaa myös olla joku ihan perusjuttu, jonka Ubuntu tulkitsee ongelmaksi ja joka on kenties korjattavissakin. Ei se ilmoitusmenettely turhaan ole olemassa. Kuvakaappaus vaan siitä ilmoituksen yksityiskohdat listauksesta tänne...  ;)
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

poiuyt

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #13 : 31.01.17 - klo:18.46 »
Siinä on muistaakseni valinta "älä huomauta jatkossa samanlasista virheistä" tjms.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #14 : 31.01.17 - klo:19.08 »
Minulla on myös huonoja kokemuksia tuosta Apportista (siis jos siitä on kyse). TV-tallennin, joka on toiminut vuosikaudet täysin moitteitta, illmoittaa aina käynnistettäessä kohdatusta virheestä ja haluaa lähettää raportin. Jos painaa ”Peru”, sama dialogi ilmestyy pian uudelleen ja se täytyy taas perua. Muutaman yrityksen jälkeen se saattaa pysyä poissa aina koneen seuraavaan käynnistyskertaan saakka. Joskus olen tyytynyt kiskomaan viesti-ikkunan jonnekin työpöydältä ulos niin että reuna vähän pilkottaa, kun ei sitä jaksa.
« Viimeksi muokattu: 01.02.17 - klo:12.51 kirjoittanut SuperOscar »
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #15 : 01.02.17 - klo:12.33 »
onhan tuo apport hyvä kehittäjiä ajatellen mutta itse poistan sen aina ku se tahtoo samaa virhettä ilmotella jatkuvasti vaikka olen noita raportoinutkin ja ei se virhe mun koneen käyttöä ole haitannut joten mitäpä samaa virhettä jatkuvasti sinne ilmottelemaan
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: kohdattu ongelma
« Vastaus #16 : 01.02.17 - klo:18.48 »
Kun läppäriin ja pöytäkoneeseen laitoin tämän 16.04, niin molemmat alkoivat herjata virheestä melkein joka käynnistys. Vaikka laittoi täpän ettei samasta virheestä ilmoita, niin se ei muuttanut mitään. Molemmat kun ovat toimineet hyvin, niin laitoin vaihdoin 1 0:aan : :P
alkaa se kokemus karttua tästäkin