Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Jos kuitenkin päädyn poistamaan Nvidian ajurit käytöstä ja palauttamaan nouveaun käyttöön, niin johan alkaa järkyttävä repeily. Ideoita, mistä voisi johtua?
Lainaus käyttäjältä: Timo Tamminen - 27.11.16 - klo:16.27 Jos kuitenkin päädyn poistamaan Nvidian ajurit käytöstä ja palauttamaan nouveaun käyttöön, niin johan alkaa järkyttävä repeily. Ideoita, mistä voisi johtua? Miten olet poistanut Nvidia-ajurit? Nouveau-ajureita ei tarvinne uudelleen asentaa, sillä ne ovat vakiokamaa.Koskapa itse en Nvidia-ajureita koneelle asenna, muistaakseni asennus luo /etc/xorg.conf -tiedoston, jossa määritellään käyttöön asennetut nvidia-modulit. Voit vähintäänkin tarkistaa, ettei ko. /etc/xorg.conf tiedostoa ole, tai nimetä se uudelleen, jottei sitä käytetä.Voit toki myös tarkistaa, ettei turhaa mitään nvidia-moduleihin viittaavaa asennu lsmod -komennolla.
Section "Device" Identifier "nvidia card" Driver "nouveau" Option "GLXVBlank" "true"EndSection
Jotain tälläistä voisi kokeilla - löytyi pikaisen googlettelun jälkeen.Itse kyllä käytän Nvidian ajureita. Nouveau ei toimi minun kortillakunnolla. Rivit lisäät xorg.conf tiedostoon. Koodia: [Valitse]Section "Device" Identifier "nvidia card" Driver "nouveau" Option "GLXVBlank" "true"EndSection
Do not fix what aint broken.
Ok, no eikä siinä tule vastaus ongelmiin ? Unity 8 ?