Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
ps -A
ps -A | grep -i skype
Koodia: [Valitse]ps -Anäyttää prosessitKoodia: [Valitse]ps -A | grep -i skypeetsii osumat, jossa -i tarkoittaa että grep ei huomioi kirjainkokoa.Graafinen ohjelmakin varmaan on olemassa, mutta pääte vie voiton aina.
Lainaus käyttäjältä: raimo - 18.11.16 - klo:13.06Koodia: [Valitse]ps -Anäyttää prosessitKoodia: [Valitse]ps -A | grep -i skypeetsii osumat, jossa -i tarkoittaa että grep ei huomioi kirjainkokoa.Graafinen ohjelmakin varmaan on olemassa, mutta pääte vie voiton aina. Jos vaikka ihan Järjestelmän valvonta työkalulla (System monitor)
Olen joskus huomannut, että minulla on Skype ollut auki, vaikka olen ollut sulkevinani sen, eikä mikään ole viitannut sen olevan päällä,kunnes joku on siihen soittanut.Microsoftin vakoilua?
Eiköhän se ole tarkoituksellinen ominaisuus, eli Skype jää taustalle pyörimään, kun suljet ikkunan. Paneelissa pitäisi kuitenkin tuolloin näkyä Skypen vihreä kuvake, jonka kautta ikkunan saa auki. Ohjelma sulkeutuu kokonaan valikon kautta: Skype->Lopeta.
Jos aikaisemmin mainittujen komentojen avulla näkyy silti olevanSkype päällä, niin millä komennolla sen voi sulkea? Kill skype?
killall skype
htop
sudo apt-get install htop