Kirjoittaja Aihe: Kutsut 3. osapuolen API:iin katkeaa, kun käytetään "firman" verkkoa - 4G toimii  (Luettu 4048 kertaa)

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 463
    • Profiili
Moi

Sellainen kiusallinen ongelma, että firman eetterin välityksellä ko. palvelun käyttö on mahdotonta.
Kutsut katkeavat ja aiheuttavat "häiriöitä". Yleensä kutsut kyllä liikkuvat ja rajapinta jää jauhamaan sen mukaista vastausta.
Kun sivun päivittää, niin ko. kutsun vastaus näkyykin sivulla.

Vastaus jää siis ikään kuin palvelimelle odottamaan, jota client ei alkuperäisen kutsun aikana enää hae, koska saa "vastauksen" tyyliin "aborted" tms.
Jos koneen yhdistää mobiilikaistaan, niin silloin pelaa normaalisti.

Vika on siis firman verkossa, mutta missä?
IT nirkkarit ainakin väittävät selvittäneensä asiaa, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut.
Usein kyselyn suorittaminen/vastauksen muodostus kestää jopa minutin tai enemmän.
Joku tietoturva-asetus, joka estää näin "pitkien" yhteyksien ylläpitämisen tms?

Jostain syystä sen selaimen täytyy saada käsitys, että mitään ei ole enää tulossa.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 463
    • Profiili
Esim. Ajaxoitu testisivu palauttaa seuraavaa:
14.56.48 "Ajax call error with status code: 0. Request aborted."

Kuitenkin, jos sivua pommittaa tarpeeksi monta kertaa, niin lopulta sieltä tulee ihan validia dataa.
Jotenkin se vastaus vaikuttaisi tulevan "osissa" tai valmistuvan liian myöhään eikä selain(mikä tahansa) malta/osaa enää odottaa.
Sitten, kun se on valmis ja tulee sopivasti "sama" pyyntö, niin vastaus tulee millisekunneissa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16430
    • Profiili

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 463
    • Profiili
MTU-ongelma voisi täsmätä oireisiin. Katso: http://unix.stackexchange.com/questions/4261/cant-access-select-https-sites-on-linux-over-pppoe/4319#4319
Ymmärsin tuosta, että ongelma olisi kenties työasemakohtainen tai ratkaistavissa työasemakohtaisesti?
Ongelma vaikuttaa pääsääntöisesti kuitenkin verkon ongelmalta, kun verkkoa vaihtamalla ongelma katoaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16430
    • Profiili
Ymmärsin tuosta, että ongelma olisi kenties työasemakohtainen tai ratkaistavissa työasemakohtaisesti?
Ongelma vaikuttaa pääsääntöisesti kuitenkin verkon ongelmalta, kun verkkoa vaihtamalla ongelma katoaa.

MTU-ongelmat johtuvat yleensä verkosta, mutta niitä voi kiertää verkkoasetusten avulla, eli pienentämällä MTU:ta, kunnes paketit menevät ehjinä läpi.

Kannattaa diagnosoida ohjeen mukaan ja kokeilla sitten asettaa ifconfigilla ethernet-interfacelle väliaikaisesti löydetty pienempi MTU-arvo, jotta nähdään, onko sillä oikeasti vaikutusta asiaan.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 463
    • Profiili
Jos sanon, että tasan 100 koon paketit menevät ethernetissä.
Wlanissa vastaavasti menee tuo 1460.
Niin eikös tämä vahvista ainakin verkkojen selkeän eron?

Testien yhteydessä havaitsin, että ethernetissä "paketit" > 100 jäävät johonkin firman sisäiseen hostiin.
(siis lähtevät, mutta mitään ei palaudu)
Hostin nimen perusteella kyseessä voisi olla joku muuri tai vast. Se lienee mahdollista?
IT ollut kuitenkaan kuullutkaan ko. hostista :D
« Viimeksi muokattu: 28.07.16 - klo:15.40 kirjoittanut JA5U »