Kirjoittaja Aihe: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani  (Luettu 3549 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Empathy ja Chrome pyytävät sisäänkirjautumisen salasanaa ja kun syötän sen ne eivät hyväksy sitä. Se on minulla sama kuin sudo salasana. Olen kokeillut kaikkia muitakin jopa Googlen salasanaa, mutta aina vain sama pyyntö. Mikä tämä voisi olla ja miten siitä pääsisi eroon, sillä en pysty käyttämään kunnolla Enpathyä.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3415
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #1 : 15.06.16 - klo:11.52 »
Lieköhän kyseessä Salasanat ja salausavaimet -ohjelman kysely... Itse otin sen pois päältä vaihtamalla S&S -ohjelmassa salasanan, mutta jättämällä uuden salasanan kohdan tyhjäksi. 

Tuo metodi ei kai ole 100% ongelmaton ja turvallinen tapa. Tässä toinen lähestyminen asiaan. En ole itse kokeillut. http://askubuntu.com/questions/618381/google-chromium-asks-for-keyring-to-unlock-14-04-but-i-dont-want-the-password

MUOKS: Jos Salasanat ja salausavaimet ei ole asennettuna, niin se asentuu komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install seahorse
« Viimeksi muokattu: 15.06.16 - klo:11.55 kirjoittanut Eesaurus »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #2 : 16.06.16 - klo:16.14 »
Sisäänkirjautumisen salasanan vaihtaminen ei onnitsunut Seahorsessa, joten poistin kokonaan sisäänkirjautumisen avainnipun. Se ei kuitenkaan vaikuttanut sen paremmin Empathyyn kuin Pidgyniin. Yritin asentaa facebook tilini, mutta ilmeisdesti teen jotain väärin. Käytin käyttäjänimenä gmailin sähköpostiosoitetta ja kirjoitin facebookin salasanan, joka on eri kuin Googlen. Mitään ei näy paitsi "tavoitettavissa" vihreä valonappula.Haluaisin oikeastaan käyttää vain facebookia, twitteriä ja Linediniä. Tosin Linkedin kanssa mietin vielä, kun Microsoft osti sen. En usko, että vika on ohjelmisssa, vaan minun asetuksissani.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #3 : 16.06.16 - klo:16.24 »
Luo Salasanat ja salausavaimet -ohjelmalla uusi Login -niminen oletusavainnippu poistamasi nipun tilalle. Se on hyvä olla olemassa.

En osaa suoraan sanoa, liittyykö Facebookin kirjautumisongelma tähän. Millä selaimella yrität käyttää sitä? Toimiiko jollain toisella selaimella?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #4 : 16.06.16 - klo:22.21 »
Poistin vanhan avainnipun ja tein uuden. Pääsen kyllä facebookiin selaimella Firefox tai Chrome, mutta olisin käyttänyt mielelläni erillistä ohjelmaa kuten Pidgyniä tai Empathya tai jotain muuta. Edellisessä versiossa minulla oli sellainen. Samoin sain tehtyä erillisen käynnistimen sanakirja.orgin eri kielille. Minulla oli saksan, englannin ja venäjän sankirjat, kun tein sovitusta saksankielisestä näytelmästä. Saksaa osaan huonosti,joten englantilaiset ja venäläioset käännökset olivat avuksi. Oletan niiden olleen erillisiä Firefoxeja, jotka käynnistyivät suoraan valitsemaani kieleen. Jos muistan oikein, sain ne jUnity-launche-foldersiinkin, mutta joka tapauksessa työpöydälle.

Applella ja Windowsilla on omat appsinsa facebookin ja Liinkedin selailuun, ja mielestäni niin oli myös Ubuntulle, koska käytin niitä. Enää en ole löytänyt tässä 16.04:ssä

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3415
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #5 : 17.06.16 - klo:10.28 »
Applella ja Windowsilla on omat appsinsa facebookin ja Liinkedin selailuun, ja mielestäni niin oli myös Ubuntulle, koska käytin niitä. Enää en ole löytänyt tässä 16.04:ssä

En ole kuullut moisesta ohjelmasta Ubuntulle. Windows 10:een sellaisen saa, kokeilinkin, mutten nähnyt sillä juuri mitään lisäarvoa. Luultavasti tottumiskysymyskin... On melko helppoa avata selain ja klikata Facebook auki kirjanmerkistä, tekee yhteensä kaksi klikkausta. Lieneeköhän sinulla ollut työpöydällä tai muualla vain jonkinlaisia itse tehtyjä suoria linkkejä noille webbisivuille...?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #6 : 17.06.16 - klo:11.23 »
Poistin vanhan avainnipun ja tein uuden. Pääsen kyllä facebookiin selaimella Firefox tai Chrome, mutta olisin käyttänyt mielelläni erillistä ohjelmaa kuten Pidgyniä tai Empathya tai jotain muuta. Edellisessä versiossa minulla oli sellainen.

Empathy ja Pidgin ovat joskus tukeneet Facebookin reaaliaikaisia keskusteluja (Facebook Chat) XMPP:n kautta, mutta rajapinta lakkautettiin vuosi sitten.

Pidginille on olemassa erikseen asennettava liitännäinen, joka tukee Facebookin omaa viestiprotokollaa:
https://github.com/dequis/purple-facebook/wiki
http://www.webupd8.org/2015/08/use-facebook-chat-in-pidgin-with-purple.html

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #7 : 19.06.16 - klo:21.42 »
Miksi sitten launcherissa on Facebook liitännäinen eli plugin? En oikein käsitä, miten ne liitännäiset saa toimimaan, Kun googlasin, niin empathyn pitäisi toimia ja samoin pidgynin, mutta en saa niitä toimimaan. Olen kyllä ennen, ainakin muistaakseni, käyttänyt jompaakumpaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Empathy ja Crome eivät hyväksy sudosalasanaani
« Vastaus #8 : 21.06.16 - klo:01.50 »
Miksi sitten launcherissa on Facebook liitännäinen eli plugin?

Joku on sellaisen joskus kyhännyt. Se ei taida nykyisin tehdä muuta kuin avaa Facebookin etusivun selaimeen.

Kun googlasin, niin empathyn pitäisi toimia ja samoin pidgynin, mutta en saa niitä toimimaan. Olen kyllä ennen, ainakin muistaakseni, käyttänyt jompaakumpaa.

Eivät toimi enää suoraan, kuten yllä selitin. :)
Empathyn Facebook-pikaviestituki ei toimi lainkaan ja Pidginiin pitää asentaa lisosa manuaalisesti. Ja nämä ovat siis vain reaaliaikaiseen keskusteluun tarkoitettuja pikaviestiohjelmia, eivätkä varsinaisesti korvaa selaimen kautta käytettävää Facebookia.
« Viimeksi muokattu: 21.06.16 - klo:01.54 kirjoittanut nm »