Kirjoittaja Aihe: [ ratkaistu ] Asiakirjakatselimen ikkunan pienentäminen  (Luettu 3288 kertaa)

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 818
    • Profiili
Jotkut pdf-sivut tulevat näkyviin niin suurina, että ne täyttävät koko näytön, eikä ikkunan pienentäminen ole mahdollista hiirellä vetämällä. Hiiri ei pysty tunnistamaan ikkunan reunaa, koska ikkuna täyttää näytön koko leveydeltä, vaikka kokoruutunäyttö ei ole edes valittuna.

Millä keinolla saisi ikkunan leveyttä (tai korkeutta) pienennettyä niin, että se olisi hiirellä käsiteltävissä.
« Viimeksi muokattu: 15.06.16 - klo:09.45 kirjoittanut teele »

arieep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
    • Profiili
Vs: Asiakirjakatselimen ikkunan pienentäminen
« Vastaus #1 : 15.06.16 - klo:09.36 »
Alt+hiiren kakkosnappi alas, nyt voit vetää ikkunaa pienemmäksi ikkunan sisäpuolelta. Tarkista kuitenkin ensin ettei ikkuna ole kokoruututilassa(suurennettuna), silloin tämä ei toimi. Juuri oli keskustelu ikkunoiden koon muuttamisesta, siellä on joitakin linkkejä ohjeisiin.

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 818
    • Profiili
Vs: [ ratkaistu ] Asiakirjakatselimen ikkunan pienentäminen
« Vastaus #2 : 15.06.16 - klo:09.46 »

Kiitos  :)

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: [ ratkaistu ] Asiakirjakatselimen ikkunan pienentäminen
« Vastaus #3 : 15.06.16 - klo:23.59 »
Itse olen pienentänyt asiakirjaselainta yksinkertaisesti niin, että olen tarttunut hiirellä ohjelman yläpalkkiin, siirtänyt ohjelmaa vasemmalle näytön ulkopuolelle niin että voin kaventaa ohjelman ikkunaa oikeasta reunasta. Sitten vain siirrän koko ohjelman takaisin näkymään kokonaan.

(Siis siinä tapauksessa, kun ohjelma on täyttänyt koko ruudun, eikä mistään reunasta saanut otetta.)

ML
« Viimeksi muokattu: 16.06.16 - klo:00.01 kirjoittanut avanti »
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS