Kirjoittaja Aihe: Amarokin tietokannan korjaus  (Luettu 4816 kertaa)

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
Amarokin tietokannan korjaus
« : 14.06.16 - klo:13.19 »
Onko kukaan yrittänyt korjata Amarokin tietokantaa?
Itsellä muutama kappale joissa soittokerrat ym. data
ei päivity. Haen usein musiikkia soitopvm. tai soittokertojen
mukaan. Löytyy nekin kappaleet joita ei ole soitettu aikoihin.
Levyn siirtäminen toiseeen paikkaan tai poistaminen väliaikaisesti
tietokannasta ei auta. Ei noita montaa kappaletta ole. Jos tietokannassa
nyt yli 8000 kpl noiden kappaleiden osuus on alle %. Joskus
ongelmana oli saman nimiset albumit esim. Best of tai Unplugged
joita on useita.

mrl586

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Amarokin tietokannan korjaus
« Vastaus #1 : 14.06.16 - klo:16.08 »
Millä tavalla kyseinen tietokanta on toteutettu? Jos MySQL, niin jokin graafinen hallintatyökalu esim. phpMyAdmin voisi auttaa.

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
« Vastaus #2 : 14.06.16 - klo:16.14 »
Millä tavalla kyseinen tietokanta on toteutettu? Jos MySQL, niin jokin graafinen hallintatyökalu esim. phpMyAdmin voisi auttaa.

Taitaa oletusarvo olla SQLite.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.06.16 - klo:15.40 »

Taitaa oletusarvo olla SQLite.
Joskus oli SQLite. Nykyisin MySQL. Ei minulla mitään MySQL-serveriä ole asennettuna. phpMyAdmin vaatii php,
apache ja ties mitä riippuvuuksia. Lisäkäsi Amarok pitäisi säätää käyttämään ulkoista tietokantaa ja se vaatii
MySql serverin käynnistämistä ja säätämistä. Asioita joista en tykkäisi asentaa koneelle jolla lähinnä kuunnellaan
musiikkia ja selataan nettiä. ssh on satunnaisesti käytössä. SQLitelle on näppärä selain olemassa - sqlitebrowser.
Onnistuisiko konvertointi sqlitelle korjaus ja konvertointi takaisin. Ilman, että pitäisi säätää mysql, apache ym
palveluita. Tietokannoista en mitään tiedä ja minusta mysql on aika järkele kotikäytössä. Yritysten isoille systeemeille
tietty hyvä.

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
« Vastaus #4 : 15.06.16 - klo:16.03 »
Joskus oli SQLite. Nykyisin MySQL. Ei minulla mitään MySQL-serveriä ole asennettuna.

Käytätkö Plasma 5:ta vai KDE 4:ää? Minulla Debianissa (versio 8 ) vaikuttaisi olevan yhä SQLite Amarokilla. Tosin koneella näkyy olevan MySQL-palvelinkin asennettuna jostain syystä. Kumpaakaan en suoraan itse käytä.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.06.16 - klo:16.54 »

Lainaus
Amarok uses an embedded MySQL database by default.
Since Amarok 2.2 and above it is possible to use an external MySQL database as a backend.
https://community.kde.org/Amarok/Community/MySQL

Samaisella sivulla on tietokannan korjauskomento, mutta koskenee vain erillistä MySQL kantaa?
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.06.16 - klo:19.32 »
Joskus oli SQLite. Nykyisin MySQL. Ei minulla mitään MySQL-serveriä ole asennettuna.

Käytätkö Plasma 5:ta vai KDE 4:ää? Minulla Debianissa (versio 8 ) vaikuttaisi olevan yhä SQLite Amarokilla. Tosin koneella näkyy olevan MySQL-palvelinkin asennettuna jostain syystä. Kumpaakaan en suoraan itse käytä.
Amarok 2.8.0 ollut pitkään ja työpöytänä vielä KDE 4. Amarok ei ole päivittynyt pitkään aikaan ja Plasma versio vielä kehitys asteella.
Käsittääkseni sqlite tuki loppui - oli vielä käytössä 1.4 versiossa josta tykkäsin kovasti. Amarok 2 käyttää mysql. Kumpikin on itsellänikin
asennettu ja kumpaakaan en ole ikinä käyttänyt suoraan. Muuta ratkaisua ei taida olla kuin käyttää ulkoista tietokantaa eli ruveta säätämään
mysql palvelinta. En oikein tykkää ajatuksesta. Tietty voisi kokeilla Clementine soitinta. Tuo käyttää GStreameria ja itsellä nyt Phonon-VLC.

Palaan tähän ongelmaan. Tietokannassa ei välttämättä vikaa. Vika kenties tageissa. Poistin koko tietokannan (toki varmistin) ja nyt yksi ogg formaattiin joskus kopsattu levy ei päivity. Kirjoitin tagit uusiksi kid3:lla ja ei auttanut. Mystistä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.16 - klo:20.37 kirjoittanut Postimies »