Kirjoittaja Aihe: Jo useamman vuoden vanha Seagate 7200.11 BSY error / skandaali  (Luettu 2433 kertaa)

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Moi

Onkos täällä muita kenellä on tai oli ko. valmistajan ja sarjan kovalevyjä?
Niitä, joissa oli ainakin valmistajan mukaan (muutaman vuoden pimityksen jälkeen) firmaware vikaa..
Itselläni on noita pahamainesia 1TB levyjä kaksi kpl.

Aikoinaan, kun tuo firmware ongelma oli pinnalla, niin omat levyt napsahti jumiin.
Olin kuitenkin sen verran onnekas, että tiesin niiden olevan jumissa.
So. olen en siis suostunut vaihtamaan levyjä uusiin, koska tiesin, että datat on mahdollista palauttaa.
Eikä kukaan siis suostunut tähän yksinkertaiseen toimenpiteeseen.

Itse sitten rakensin sen "modeemin" koneen ja kovalevyjen välille, jolla sen vinossa olevan bitin sai oikastua.
Tällöin kaikki tiedostot säilyivät tallessa ja levy toimi, ainakin hetken aikaa.

Tuli vaan mieleen, että kuinkahan monen kuvat ja muut tärkeät tiedostot menetettiin?
Ja vain sen takia, ettei myyjä taikka valmistaja voinut tehdä toimenpidettä, joka vie käytännössä vain 5-10 min.
Saatika kertoa siitä mahdollisuudesta ns. tavallisille kuluttajille, joilla ei voi olla tietoa sellaisen olemassaolosta.
Sen sijaan läheteltiin ensin levyjä heille ja sieltä sitten takaisin.
(Puhumattakaan siitä, että valmistaja kielsi koko ongelman pitkään ennen kuin yrityspuolelta tuli jo niin paljon painetta, että heidän oli pakko myöntää myös kuluttajille)

Toisella kertaa saatoin varmuuskopioiden turvin lähettää jo kerran diy korjatut levyt valmistajalle ja sain jotkut tehdaskorjatut tilalle.
Kuitenkin, aiemman onnettomuuden kohdalla tappelin asiassa loppuun asti ja sain ihan tuntuvan rahallisen korvauksen tehdylle työlle.
Ja tietysti myös kaikki kuvat ja tärkeät tiedostot säilyivät tallessa.

Tuli vaan mieleen, kun taas kuuluu jumitusta enteilevää napsutusta kotelon sisältä...

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Täällä lisää aiheesta: http://murobbs.muropaketti.com/threads/seagate-barracuda-7200-11-levyissae-vakava-vika-korjauksia-on-olemassa.564353/page-17

Näyttäs olevan tuokin ketju vielä elossa.
Ilmeisesti levyt on jokseenkin kestäneet jopa tähän saakka, mutta tuollakin havaittavissa ilmoituksia "napsumisesta".