Kirjoittaja Aihe: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla  (Luettu 56289 kertaa)

Juh0`

  • Vieras
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #40 : 27.11.06 - klo:15.44 »
Elikkäs. Minulla on alunperin windows xp asennettuna koneeseni ja nyt asensin ubuntun siihen rinalle, niin sitten sain asennettua tuon vmwaren ja nyt kysynkin että kun sen avaa tuolta Sovellukset ---> Järjestelmätuökalut ---> vmware palyer niin sit avautuu hakemisto ja pitäisi ettiä joku .vmx tiedosto? Mikä se sellanen tiedosto on ja kun sen on löytänyt niin avaakos se windowsin silleen uuten ikkunaan vai pitääkö sitä ennen tehdä joitan että sen saisi toimimaan.

Olen vasta käyttänyt ubuntua reilun viikon ja vaikeeta on. Onneksi on tää forum mistä pystyy lukemaan apua ja kysymään.

.vmx tiedosto on VmWaren asetustiedosto, joka pitää sisällään tietyn virtuaalikoneen konfiguraation. Käsittääkseni tällaisen saa aikaiseksi VmWare workstation ohjelmalla ja jollain kikkailukeinolla muutenkin? Kokeile hekea vmware hakusanalla täältä foorumilta...



Joo sain jo vastauksen siihen, mut toi et miten pystyn avamaan valmiiksi asennetun xp:eeni vmwarella?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #41 : 27.11.06 - klo:15.57 »
Joo sain jo vastauksen siihen, mut toi et miten pystyn avamaan valmiiksi asennetun xp:eeni vmwarella?

Ilmeisesti se ei ole mahdollista, joten kysymykseen ei ole vastausta.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

dotsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #42 : 29.11.06 - klo:13.19 »
Täällä on hyvät ohjeet siitä kuinka saada jo asennettu Windows pyörimään VMWare Serverin avulla. Itsekin sain pelaamaan kohtuullisen säädön jälkeen.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #43 : 29.11.06 - klo:16.23 »
Täällä on hyvät ohjeet siitä kuinka saada jo asennettu Windows pyörimään VMWare Serverin avulla. Itsekin sain pelaamaan kohtuullisen säädön jälkeen.
No hyvä, että siihenkin löytyi ohje. Ottakaahan huomioon, että tuossa ohjeessa käytetään VMware serveriä ja tässä ohjeessa VMware playeriä. Sererissä on ilmeisesti mahdollista käyttää Fyysistä asemaa virtuaalisen aseman sijaan. Playerissä ei.

Tuon ohjeen kompastuskivenä on taas se Windowsin kyky asentua kunnolla vain yhden raudan päälle. Vapaa lainaus ohjeesta. "Kun VMware saadaan vihdoin käynnistämään windows jo asennetulta levyltä, ei kannata välittää ilmestyvistä "löydettiin uusi laite sanomista". Keskeytetään vain kaikki uudet asennukset ja muutetaan windowsia mahdollisimman vähän." Minusta tuo kuullostaa aika epätoivoiselta. Jos VMware itsessään aiheuttaa jo ongelmia, kannattaako enää yrittää edes kertaalleen asennetun windowsin pyörittämistä virtuaalikoneena. Lisäksi tuossa varoiteltiin useassa kohtaa, että väärään tiedostojärjestelmään boottaaminen saattaa tuhota koko osion. yms.
Mielestäni tuossa ohjeesa mentiin ojasta allikkoon. Jokainen tietysti tekee omat valintansa.



« Viimeksi muokattu: 29.11.06 - klo:16.27 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

TomppaL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #44 : 30.11.06 - klo:10.01 »
Mites tuossa muutetaan ikkunan kokoa? Win 2000 pyörii niin pienessä ruudussa että eihä'n sitä enää näillä kilometreillä näe... Koneessa on vaan 512mb muistia niin asensin 2000pro wintoosan ja sujuvasti pyörii....

Niin ja kuinka saan Ubuntulla netistä ladatut win2000 ajurit (verkkokortti+näytönohjain) VMwaren käyttöön? Mihin kasioon ne vois haalata että saa ajurit kondikseen? Vai pitääkö laittaa CDlle ensin?
« Viimeksi muokattu: 30.11.06 - klo:12.04 kirjoittanut TomppaL »

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #45 : 30.11.06 - klo:13.20 »
Mites tuossa muutetaan ikkunan kokoa? Win 2000 pyörii niin pienessä ruudussa että eihä'n sitä enää näillä kilometreillä näe... Koneessa on vaan 512mb muistia niin asensin 2000pro wintoosan ja sujuvasti pyörii....

Niin ja kuinka saan Ubuntulla netistä ladatut win2000 ajurit (verkkokortti+näytönohjain) VMwaren käyttöön? Mihin kasioon ne vois haalata että saa ajurit kondikseen? Vai pitääkö laittaa CDlle ensin?
Vois tietty luoda virtuaalisen lähiverkon, Ubuntun ja Vmwaren välille. Se on tietysti vaikeaa, kun virtuaalikoneen verkkokortin ajurit eivät toimi.  ;D Muistitikku tai CD-levy  seuraavana vaihtoehtona.
Mulla toimi kaikki ajurit heittämällä, niin en ole sen kummemmin niitä säätäny.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

TomppaL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #46 : 01.12.06 - klo:10.41 »
joo tuo 2000 on senverran köyhä että siinä ei oo juuri mitään ajureita valmiina, muistin vähyyden takia en laittanu XPtä.
Mutta uusi onkelma: väittää että ei oo muka oikeuksia oikeuksia kirjottaa puikolle vaikka olen suurmestari MC jäjestelmänvalvoja, puikko kyllä avautuu heti ja pääsen katsomaan tiedostot mutta ei voi laittaa niitä ajureita puikkoon.....

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #47 : 16.12.06 - klo:15.06 »
Minulla on ollut asennettuna paketin hallinnan kautti Vmware player jonka olen poistanut.
Nyt yritin asentaa server versiota ja se valittaa näin:
Koodia: [Valitse]
root@PC:/home/XXX/vmware-server-distrib# ./vmware-install.pl
A previous installation of VMware software has been detected.

Failure

Execution aborted.

Miten poistan playerin rippeet joita on ilmeisesti jäänyt?

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #48 : 16.12.06 - klo:16.21 »
Minulla on ollut asennettuna paketin hallinnan kautti Vmware player jonka olen poistanut.
Nyt yritin asentaa server versiota ja se valittaa näin:
Koodia: [Valitse]
root@PC:/home/XXX/vmware-server-distrib# ./vmware-install.pl
A previous installation of VMware software has been detected.

Failure

Execution aborted.

Miten poistan playerin rippeet joita on ilmeisesti jäänyt?
Kokeileppas asentaa VMWare uudelleen ja poistaa se --purge :lla.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #49 : 16.12.06 - klo:16.28 »
joo tuo 2000 on senverran köyhä että siinä ei oo juuri mitään ajureita valmiina, muistin vähyyden takia en laittanu XPtä.
Mutta uusi onkelma: väittää että ei oo muka oikeuksia oikeuksia kirjottaa puikolle vaikka olen suurmestari MC jäjestelmänvalvoja, puikko kyllä avautuu heti ja pääsen katsomaan tiedostot mutta ei voi laittaa niitä ajureita puikkoon.....
Voit yrittää käynnistämällä nautiluksen sudon avulla, jolloin saat ihan kaikki oikeudet.
Koodia: [Valitse]
sudo nautilus /media/         #käynnistää tiedostoselalimen /media/-hakemisitoon
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #50 : 17.12.06 - klo:18.50 »
Minulla on ollut asennettuna paketin hallinnan kautti Vmware player jonka olen poistanut.
Nyt yritin asentaa server versiota ja se valittaa näin:
Koodia: [Valitse]
root@PC:/home/XXX/vmware-server-distrib# ./vmware-install.pl
A previous installation of VMware software has been detected.

Failure

Execution aborted.

Miten poistan playerin rippeet joita on ilmeisesti jäänyt?

Kokeileppas asentaa VMWare uudelleen ja poistaa se --purge :lla.

sudo apt-get remove --purge vmware-player

Ei auta

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #51 : 18.12.06 - klo:17.04 »
/etc/vmware kansion poisto auttoi. sisälsi jonkin conffi tiedoston playerille.

Astireloth

  • Vieras
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #52 : 23.12.06 - klo:22.17 »
Miten saan siirrettyy tiedostoi mun Linuxilta tuohon virtuaali Windowsiin?
Ja miksi virtuaali Windowsissa en pääse nettiin?

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #53 : 25.12.06 - klo:10.30 »
Miten saan siirrettyy tiedostoi mun Linuxilta tuohon virtuaali Windowsiin?

Tekemällä levyjaon WmWare windowssista ja linuxin puolelta sitten sen kautta siirtelet tiedostoja.

Ja miksi virtuaali Windowsissa en pääse nettiin?

Olet konffinut verkkoasetukset väärin? Itsellä ne ovat aina toimineet painamalla yes kaikkiin vmwaren
kysymksiin verkkoasetuksista.


SotaOrava

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #54 : 25.12.06 - klo:18.32 »
Miten saan siirrettyy tiedostoi mun Linuxilta tuohon virtuaali Windowsiin?

Tekemällä levyjaon WmWare windowssista ja linuxin puolelta sitten sen kautta siirtelet tiedostoja.

Ja miksi virtuaali Windowsissa en pääse nettiin?

Olet konffinut verkkoasetukset väärin? Itsellä ne ovat aina toimineet painamalla yes kaikkiin vmwaren
kysymksiin verkkoasetuksista.



Bridgedinä ei jostain syystä toimi... en ymmärrä miksi? Ei minullakaan... nattina toimii jolloin pitäisi kikkailla aikalailla? En oikein tiedä itsekkään miten nuo pitäisi konffia. Tietääkö joku miten nattina tehdyn verkon kautta saisi netin toimimaan ?

JocceKoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #55 : 25.12.06 - klo:22.05 »
Nyt tulikin pahatilanne eteen. Sain joululahjaksi FireDTV kaapelidigisovittimen, firewire-väylään. Ajattelin tietenkin että voisin käyttää sitä xp:n kautta mitä ajan virtuaalisena Ubuntun päällä. No eipäs mennyttkään ihan niin, nimittäin eipä tue vmware player ainakaan firewireä. No oli sitten pakko asennella jouluaattona xp tähän, ja kismittää ihan tarpeeksi, ehtinyt jo tottua Ubuntun sulavaan linjaan.

Niinpä kysyn teiltä, millä konstilla saisin tuon kyseisen kaapelidigisovittimen ( http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php ) toimimaan ubuntussa? Valmiita ajureita en löytänyt, ja linuxtv.org ei tukea myöskään myönnä.
Olisko jotain mahdollisuutta saada firewire toimimaan virtuaali-xp:ssä?

Sopii nyt ehkä vähän puolittain aiheeseen, mutta enpäs raaskinnut uuttakaan tehdä, menkööt samassa näin joulun aikana :)

Ja sille joka keksii ratkaisun, tarjoan pullakahvit. Tai hyvitän sen rahassa.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #56 : 26.12.06 - klo:11.46 »
Sopii nyt ehkä vähän puolittain aiheeseen, mutta enpäs raaskinnut uuttakaan tehdä, menkööt samassa näin joulun aikana :)
Avaa vain se oma keskustelu aiheesta, niin saat vastauksia  ;)
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #57 : 26.12.06 - klo:14.26 »
Sopii nyt ehkä vähän puolittain aiheeseen, mutta enpäs raaskinnut uuttakaan tehdä, menkööt samassa näin joulun aikana :)
Avaa vain se oma keskustelu aiheesta, niin saat vastauksia  ;)

Ainakin todennäköisemmin.  ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #58 : 30.12.06 - klo:18.08 »
Olen asentanut VMware Serverin SLED10 linukseen, mutta se meni helposti hakemalla rpm-paketti. Synaptic käynnistyy terminaalista. Sieltä löytyy X-systeemin näyttöajuri VMware playeriä varten. Muuta ei löydy.

Aikaisemmin asensin Adept installerilla (kai se se oli) Skypen, jota varten piti lisätä yksi repositorio. Jo silloin etsin VMware Playerin lähdettä.

Olisin kiitollinen yksinkertaisista, mutta yksityiskohtaisista ohjeista miten asentaa VMware Player ???

Sled10 Linuksessa minulla on  kokeilukappale  VMware Workstation-ohjelmaa. On niin kiva ohjelma, että voisi siitä maksaakin. Tein sillä Windows 98 virtuaalikoneen ja pitäisi päästä kokeilemaan sitä täällä Ubuntussa.

VMware Server on vapaa ohjelma, eikä paljoa poikkea Workstationista. Workstationista on myös uuden version beetta, joka lienee ilmainen, ainakin olen sen imuroinut.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: HOWTO - VIrtuaalikäyttis VMware playerilla ja Qemulla
« Vastaus #59 : 30.12.06 - klo:21.52 »
Ubuntussa vmware-player paketti löytyy multiverse pakettivarastosta.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!