Kirjoittaja Aihe: Lumia 620:ta ei voi liittää koneeseen  (Luettu 3565 kertaa)

PERTTIK60

• Käyttäjä
    • Profiili
Lumia 620:ta ei voi liittää koneeseen
« : 19.04.16 - klo:14.11 »
Hei, törmäsisin tällaiseen ongelmaan. Olen kopioinut Lumia 620 kuvia tietokonelle liitämällä sen Usb kaapelilla,  jolloin sisältö on näkynyt  Kuvat on voinut kopioimalla tuoda konelle. Nyt tietokone tuotaa seuraavan virheilmoituksen, kun pistän usb kaapelin päässä olevan puhelimen koneseen: "Kohdetta nokia lumia 620 (rm846) ei voi liittää.Vastavaa udev laitetta ei löytynyt". Onkohan joku törmänyt vastavaan ilmoitukseen ja mitähän  tämä voisi johtua. Järjestelmä on Ubuntu 14.04 lst ja tietokone HP Comaq

Muokattu otsikkoa, jatkossa kannattaa kiinnittää huomiota ainakin otsikkoon. t: JaniAlander
« Viimeksi muokattu: 19.04.16 - klo:17.10 kirjoittanut JaniAlander »

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: lumia 620 ei voi koneseen
« Vastaus #1 : 19.04.16 - klo:14.18 »
Onko liittäminen onnistunut aiemmin samaan tietokoneeseen?

Kokeile kaikkia koneen USB-portteja.

PERTTIK60

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.04.16 - klo:14.45 »
Liittäminen on aikaisemmin onnistunut tähän samaan koneseen. Muitakin USB-portteja olen kokeilut ja  sama viesti on tullut niistäkin.

PERTTIK60

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.04.16 - klo:15.26 »
Hei, kokeilin vielä kerran kaikkia UBS-portteja ja koneen takaa löytyi portti johon liittäminen onnistui ja sain kuvat kopioitua konelle.

juyli

• Vieras
Vs: Lumia 620:ta ei voi liittää koneeseen
« Vastaus #4 : 19.04.16 - klo:23.05 »
Olen kopioinut Lumia 620 kuvia tietokonelle liitämällä sen Usb kaapelilla,  jolloin sisältö on näkynyt  Kuvat on voinut kopioimalla tuoda konelle. 
Ainakin vanhemmat Lumia-puhelimet toimivat lähinnä ainoastaan Windows-sovellutuksella Zune.
Enpä jaksaisi uskoa, että MicroSoft olisi rakentanut Windows Phone -laitteensa tukemaan muita käyttöjärjestelmiä.
Esim.: https://www.windowsphone.com/en-US/How-to/wp7/zune-software
On toki muitakin metodeja siirtää esim. MS Windows-puhelimesta dataa kuten kuvia ... mutta jääköön tämä kotitehtäväksi.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Lumia 620:ta ei voi liittää koneeseen
« Vastaus #5 : 19.04.16 - klo:23.38 »
Ainakin vanhemmat Lumia-puhelimet toimivat lähinnä ainoastaan Windows-sovellutuksella Zune.
Enpä jaksaisi uskoa, että MicroSoft olisi rakentanut Windows Phone -laitteensa tukemaan muita käyttöjärjestelmiä.

Lumia 620 on Windows Phone 8 -puhelin, ja WP8 käyttää MTP-siirtoa kuten nykyiset Android-puhelimetkin. MTP on toiminut Ubuntussa 14.04:stä lähtien melko hyvin, joskaan monet ohjelmat eivät suoraan tue Gvfs-liitoksia, jolloin tiedostot voi joutua ensin siirtämään koneelle tiedostoselaimella.

Minulla on Lumia 1020 ja sellaisen ongelman olen huomannut, että ensimmäisellä liitosyrityksellä ei välttämättä saa kuvia tai muita tiedostoja listattua, vaan puhelin pitää irrottaa ja kytkeä uudestaan. Sitten toimii hyvin. En tiedä, esiintyykö samaa Androidilla.