Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 14.04 korostetun ikonin väri  (Luettu 3364 kertaa)

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Kubuntu 14.04 korostetun ikonin väri
« : 20.02.16 - klo:14.49 »
Sinänsä harmiton mutta ärsyttävä yksityiskohta, työpöydällä oleva valittu ikoni muuttuu siniseksi. En ole löytänyt valintaa mistä tuon voi muuttaa. Versiossa 12.04 tuo ei toimi noin.



juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Kubuntu 14.04 korostetun ikonin väri
« Vastaus #1 : 29.02.16 - klo:21.05 »
Järjestelmäasetukset -> Sovellusten ulkoasu -> kuvakkeet ja sieltä välilehti lisäasetukset.

Tuolta jotain tehosteita pystyy mulkaamaan!
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Kubuntu 14.04 korostetun ikonin väri
« Vastaus #2 : 04.03.16 - klo:14.31 »
Noista asetuksista minäkin valintaa etsin. Saahan sieltä kuvakkeen kokoa ja näkyvyyttä muutettua. Mutta mikään asetus ei estä valittua kuvaketta värjäytymästä. Ainoastaan kun siirtyy kuvakkeet kohdasta värit kohtaan ja sieltä valitsee valinnan taustan, voi värin vaihtaa. Minä kuitenkin haluaisin estää värjäytymisen kokonaan. Huomasin, että myös valittujen valokuvien esikatselukuvat (Dolphin) värjäytyvät kokonaan. Onneksi Gwenview toimii toisin ja siellä valinta värjää vain reunat, ei koko esikatselukuvaa.

Etsin tähän ratkaisua netistä, mutta en löytänyt mitään suomeksi. Englanniksi löytyi ja heikolla kielitaidolla tulkitsin, että muutos on tehty valittujen kuvakkeiden näkyvyyden parantamiseksi, joskus KED 4.9:n paikkeilla. Minulla on KED 4.13.3. En ainakaan nopeasti löytänyt mitään yksinkertaista keinoa tuon muuttamiseksi.

Miten tuo toimii uudemmilla?


Kokeilin Kubuntun versiota 15.10 DVD levyltä. Siinä toimii niin kuin minun mielestäni pitääkin, eli vain tausta korostuu. Toivottavasti toimii näin myös versiossa 16.04, se pitää jossain vaiheessa asentaa. Ei kuitenkaan kuvakkeiden toiminnan takia.
« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo:23.11 kirjoittanut mpiso »