Se Sata on ollut sitten jokin muu laite, jossa se on valmiina. Olen tilannut C.H.I.P-koneitakin ja toimitus kesäkuussa. Enkä löytänyt niistäkään valmista sata-liitäntää. Se on ollut joku ihme kuva jossain.
Sen voin sanoa, että Raspberryt ovat todella kranttuja SD-korttien suhteen. Olen kiikuttanut viisi Rasp 2 B:ssä toimimatonta korttia takaisin kahteen kauppaan. Ovat kyllä ihan mielellään palauttaneet rahat. Mutta kun siitä joka kerta kauppaan menosta on vaivaa. Haluaisin ostaa kerralla toimivan sd-kortin. Ei edes valmiiiksi asennettu NOOB-käyttis sd-kortilla käynnistänyt Raspberry 3 B:tä. Näytölle tuli tosin sateenkaaren värit, mutta siihen se pysähtyi. Muilla korteilla ei tullut edes niitä värejäkään. Mutta Raspberry 2 B käynnistyi sillä ja toimii! (Sama näyttö ja muut oheislaitteet.)
Eikä edes nyt uusin Transcendin 8 GB:n micro-sd -kortti toiminut Raspberry 3 B:ssä, vaikka Wikipedian yhteensopivuuskartan mukaan pitäisi toimia. Tai myyjän mukaan. Minä en niin tarkkaan sitä seurannut. Siis, jos tiedät Raspi 3 B:ssä toimivan mielellään 32 GB micro-SD-kortin, niin kerro!
Ja kiitos tuosta usb-muistititkulta boottauksesta. Voisin kokeilla sitä. Kiehtoo valtavasti nähdä, miten paljon nopeampi kone tuo 3 on kun siinä on moniytiminen prosessori.
Kesäkuun jälkeen voi tulla C.H.I.P-kysymyksiä.