Iteppä kuulun siihen maksavaan asiakas ryhmään joka mielummin ostaa levyt kaupasta
niin minäkin.
ja ajattelin jonkun Mp3 soittimen joskus hommata että ei tartte kiekkoja mukana raahata.
on tämä minullakin käynyt mielessä, mutta ei ole ollut ajankohtaista.
CD:ni ajattelin ripata Mp3 192kpbs muotoon ja stereona.
no, minä rippaan ogg-formaattiin ja noin tuohon bitrateen (VBR).
Jotenkin vielä siedettävän kuuloista.
varmasti.
En ainakaan ole ite kuullut että joku joint stereo ois jotenkin tavallista stereota parempi jos lähde on stereo.
ei se parempi olekaan, muuten kuin hyvin alhaisilla bitrateilla. sen vaikutus on mahdollista huomata stereokuvan pelkistymisenä, mutta koska musiikki on joka tapauksessa häviöllisesti pakattua ja laitteet joilla tätä häviöllisesti pakattua musiikkia useinmiten kuunnellaan ovat laadultaan sen verran heikkoja, että itseäni moinen ei liiemmin haittaisi. ehkä sitten jos koneeni olisi kytketty stereoihini ja kuuntelisin näitä tiedostoja paremman äänikortin, kunnollisen vahvistimen ja oikeiden kaiuttimien (tai kunnollisten kuulokkeiden) kautta.
tosin sinullahan voi olla minkälainen setti tahansa ja ehkä ostamassasi soittimessa on niin hyvä dekooderi ja DAC, että eron selvästi huomaa. tai mistäpä minä tiedän kuinka hyvät korvat sinulla ylipäätään on. efekti voi häiritä sinua huomattavastikin, mutta itse oletan edelleen siihen vaadittavan kunnollista oheiskalustoakin.
pakkaa ihmeessä stereona jos niin haluat.
No vittu ihan sama.Kaippa sitä voi sitten yhen ylimääräisen laukun varata CD-levyille.
??
no, nyt kun olet siirtymässä takaisin windowsiin, suosittelen ehdottomasti ripperiksi exact audio copyä. se tarjoaa windows-puolelle yhtä hyvää laatua kuin cdparanoia. myös cdex cdparanoian kanssa käy.