Kirjoittaja Aihe: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]  (Luettu 9332 kertaa)

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Hei!

Käytössäni on Lenovo B50-45 -läppäri ja siihen asennettu Ubuntu 15.04 -käyttöjärjestelmä.

Tiedustelisin, miten saan MTV Katsomon näkymään kyseisessä Ubuntun versiossa? Kun syötin Päätteeseen alla olevassa linkissä kerrotut komennot, Pääte antoi alla näkyvät tulosteet.

http://pipelight.net/cms/install/installation-ubuntu.html

Koodia: [Valitse]
sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
 
 Lisätietoja: https://launchpad.net/~pipelight/+archive/ubuntu/stable
Paina [ENTER] jatkaaksesi tai ctrl-c peruaksesi sen lisäyksen

gpg: avainrengas "/tmp/tmpe6d5lxwm/secring.gpg" luotu
gpg: avainrengas "/tmp/tmpe6d5lxwm/pubring.gpg" luotu
gpg: requesting key 25396B8E from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: /tmp/tmpe6d5lxwm/trustdb.gpg: trustdb luotu
gpg: avain 25396B8E: julkinen avain "Launchpad PPA for Pipelight Dev Team" tuotu
gpg: Kaikkiaan käsitelty: 1
gpg:               tuotu: 1  (RSA: 1)
OK

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
Noudettiin 1 259 kt ajassa 12s (99,4 kt/s)                                     
Luetaan pakettiluetteloita... Valmis

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install --install-recommends pipelight-multi
Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu       
Luetaan tilatiedot... Valmis       
pipelight-multi on jo uusin versio.
0 päivitetty, 0 uutta asennusta, 0 poistettavaa ja 0 päivittämätöntä.

Koodia: [Valitse]
sudo pipelight-plugin --update
--2015-08-18 11:44:15--  https://bitbucket.org/mmueller2012/pipelight/raw/master/share/install-dependency-1434FC73.sig
Selvitetään osoitetta bitbucket.org (bitbucket.org)... 131.103.20.167, 131.103.20.168
Yhdistetään palvelimeen bitbucket.org (bitbucket.org)|131.103.20.167|:443... yhdistetty.
HTTP-pyyntö lähetetty, odotetaan vastausta... 200 OK
Pituus: 28979 (28K) [text/plain]
Tallennetaan kohteeseen ”/tmp/tmp.2tJZvgODgu”

/tmp/tmp.2tJZvgODgu 100%[=====================>]  28,30K  --.-KB/s   kohteessa 0,1s

2015-08-18 11:44:21 (211 KB/s) - ”/tmp/tmp.2tJZvgODgu” tallennettu [28979/28979]

gpg: Signature made ti 11. elokuuta 2015 02.06.43 EEST using RSA key ID 1434FC73
gpg: Good signature from "Pipelight Dev Team (install-dependency) <webmaster@fds-team.de>"
gpg: VAROITUS: Tätä avainta ei ole varmennettu luotettavalla allekirjoituksella!
gpg:          Mikään ei takaa sitä, että allekirjoitus todella kuuluu haltijalleen.
Ensisijaisen avaimen sormenjälki: CF23 08D4 3507 9A77 124E  01A2 83C7 3FB2 1434 FC73

Script dependency-installer is already up-to-date.

Kaikki ohjeessa kerrotut komennot on siis ymmärtääkseni ajettu onnistuneesti. Olen myös asentanut Firefoxiin User Agent Overrider -laajennuksen ja kun vien hiiren sen päälle, näyttöruudulle ilmestyy teksti: "User Agent Overrider working now."

Tästä huolimatta Katsomo pyytää edelleen asentamaan Silverlightin. Muutaman kerran video on lähtenyt latautumaan, mutta lataus on aina keskeytynyt ja samalla videon yläpuolelle on tullut ilmoitus: "Tapahtui virhe. Yritä hetken kuluttua uudelleen."

Missä siis vika ja miten saan Katsomon näkymään Ubuntun 15.04 -versiossa?

« Viimeksi muokattu: 18.08.15 - klo:12.51 kirjoittanut Saataja »

juyli

  • Vieras
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa
« Vastaus #1 : 18.08.15 - klo:12.19 »
Tiedustelisin, miten saan MTV Katsomon näkymään kyseisessä Ubuntun versiossa?
Aiheesta on käyty täällä runsaasti keskusteluja jo aiemmin.

Minulla toimii Katsomo-Desktop ongelmitta.
http://www.linux.fi/wiki/Katsomo-desktop

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa
« Vastaus #2 : 18.08.15 - klo:12.38 »
Pipelihgtiä ei enään tarvita jos käyttää Chromea. Iloinen yllätys oli että myös Foxplay toimii Chromella.

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa
« Vastaus #3 : 18.08.15 - klo:12.54 »
Tiedustelisin, miten saan MTV Katsomon näkymään kyseisessä Ubuntun versiossa?
Aiheesta on käyty täällä runsaasti keskusteluja jo aiemmin.

Minulla toimii Katsomo-Desktop ongelmitta.
http://www.linux.fi/wiki/Katsomo-desktop

Sain Katsomon toimimaan antamillasi ohjeilla. Kiitos niistä! En aiemmin tiennyt tuon Katsomo Desktopin olemassaolosta.

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #4 : 18.08.15 - klo:13.25 »
Pipelihgtiä ei enään tarvita jos käyttää Chromea. Iloinen yllätys oli että myös Foxplay toimii Chromella.

Kappas vain, Katsomo tosiaan toimii Chromella ilman lisäosia. Olisihan minun se pitänyt osata päätellä, koska tiesin Viaplayn toimivan Chromella ja myös se käyttää Silverlightia. Tulipahan nyt tämäkin asia selväksi! :)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 18.08.15 - klo:13.36 »
Kappas vain, Katsomo tosiaan toimii Chromella ilman lisäosia. Olisihan minun se pitänyt osata päätellä, koska tiesin Viaplayn toimivan Chromella ja myös se käyttää Silverlightia. Tulipahan nyt tämäkin asia selväksi! :)

Chrome ei tue Linuxissa Silverlightia, mutta nuo nettipalvelut käyttävät Chromen kanssa muita videotoisto- ja DRM-ratkaisuja.

juyli

  • Vieras
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa
« Vastaus #6 : 18.08.15 - klo:23.45 »
Sain Katsomon toimimaan antamillasi ohjeilla. ... En aiemmin tiennyt tuon Katsomo Desktopin olemassaolosta.
Hyvä, että sait toimimaan, mutta tuo Katsomo-Desktop on varsinainen purkkaratkaisu :( Käytän sitä hyvin, hyvin harvinaisiin tilanteisiin hyödyntää MTV:n palveluja ;)

2305

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #7 : 19.08.15 - klo:09.30 »
Tästä huolimatta Katsomo pyytää edelleen asentamaan Silverlightin.
Pipelightin asennus vaatii useimmiten Firefoxin asetusten nollaamisen, jonka jälkeen Silverlight plugin asentuu automaattisesti.

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #8 : 31.08.15 - klo:21.07 »
Kappas vain, Katsomo tosiaan toimii Chromella ilman lisäosia. Olisihan minun se pitänyt osata päätellä, koska tiesin Viaplayn toimivan Chromella ja myös se käyttää Silverlightia. Tulipahan nyt tämäkin asia selväksi! :)

Chrome ei tue Linuxissa Silverlightia, mutta nuo nettipalvelut käyttävät Chromen kanssa muita videotoisto- ja DRM-ratkaisuja.

Toimiiko teillä muilla Chromella myös suorat lähetykset? Mulla jää lataamaan hamaan tappiin..

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #9 : 31.08.15 - klo:21.30 »
Toimiiko teillä muilla Chromella myös suorat lähetykset? Mulla jää lataamaan hamaan tappiin..

Minulla ainakin toimii. Chrome versio on 44.0.2403.157.
Myöskin maksullinen suorasisältö toimii. (Sport1 ja Sport2 yms).
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #10 : 01.09.15 - klo:18.47 »
Toimiiko teillä muilla Chromella myös suorat lähetykset? Mulla jää lataamaan hamaan tappiin..

Minulla ainakin toimii. Chrome versio on 44.0.2403.157.
Myöskin maksullinen suorasisältö toimii. (Sport1 ja Sport2 yms).

Mulla näyttää mainosvideon, mutta jää sitten latauslooppiin. Versio 44.0.2403.89 (Chromium).

T: Olli

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #11 : 01.09.15 - klo:18.57 »
Toimiiko teillä muilla Chromella myös suorat lähetykset? Mulla jää lataamaan hamaan tappiin..

Minulla ainakin toimii. Chrome versio on 44.0.2403.157.
Myöskin maksullinen suorasisältö toimii. (Sport1 ja Sport2 yms).

Mulla näyttää mainosvideon, mutta jää sitten latauslooppiin. Versio 44.0.2403.89 (Chromium).

T: Olli

Chromiumista puuttuu Widevine CDM, joka tarvitaan ohjelman DRM-suojauksen purkuun.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #12 : 01.09.15 - klo:19.01 »
Toimiiko teillä muilla Chromella myös suorat lähetykset? Mulla jää lataamaan hamaan tappiin..

Minulla ainakin toimii. Chrome versio on 44.0.2403.157.
Myöskin maksullinen suorasisältö toimii. (Sport1 ja Sport2 yms).

Mulla näyttää mainosvideon, mutta jää sitten latauslooppiin. Versio 44.0.2403.89 (Chromium).

T: Olli

Chromiumista puuttuu Widevine CDM, joka tarvitaan ohjelman DRM-suojauksen purkuun.

Katsotaas. Chrome://plugins näyttää seuraavaa:
Lainaus
Widevine Content Decryption Module
Enables Widevine licenses for playback of HTML audio/video content.

Eiks se tuo ole?

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #13 : 02.09.15 - klo:17.33 »
Toimiiko teillä muilla Chromella myös suorat lähetykset? Mulla jää lataamaan hamaan tappiin..

Minulla ainakin toimii. Chrome versio on 44.0.2403.157.
Myöskin maksullinen suorasisältö toimii. (Sport1 ja Sport2 yms).

Mulla näyttää mainosvideon, mutta jää sitten latauslooppiin. Versio 44.0.2403.89 (Chromium).

T: Olli

Chromiumista puuttuu Widevine CDM, joka tarvitaan ohjelman DRM-suojauksen purkuun.

Katsotaas. Chrome://plugins näyttää seuraavaa:
Lainaus
Widevine Content Decryption Module
Enables Widevine licenses for playback of HTML audio/video content.

Eiks se tuo ole?

Erikoista:) Tänään taas toimii Chromiumillakin, eilen ja toissapäivänä siis ei...:) Joku tossa Chromiumissa mättää.. latasin eilen huvikseni Chromenkin ja sillä tosiaan toimi out-of-the-box. Mitään setuppeja en ole muutellut...

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #14 : 14.09.15 - klo:20.53 »
Näemmä Ubuntu-jakelun orkkis-Chroumiumilla toimii Katsomot myös. Alkuun tosiaan ei jostain syystä pelittänyt, mutta sittemmin on toiminut. Ubuntussa kun vielä asentaa adobe-flashpluginin, se asentaa Chromiumiin pepper-flashin ja sillä toimii siis Areenat, Ruudut ym. Selain pyörittää siis myös Netflixit, Viaplayt ym. HBO taitaa vaatia vielä pipelightin (ja firefoxin), koska jostain syystä Chromiumin Widevine CDM ei osaa purkaa Flashiin upotettua widevine-salausta, ainakaan itse en saanut HBO:ta toimimaan Chromiumilla/Chromella. HBO:lla pitäisi olla Chrome-tuki, mutta ilmeisesti vain Windowsissa?

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: MTV Katsomo Ubuntu 15.04 -versiossa [RATKAISTU]
« Vastaus #15 : 07.12.15 - klo:20.23 »
Näemmä Ubuntu-jakelun orkkis-Chroumiumilla toimii Katsomot myös. Alkuun tosiaan ei jostain syystä pelittänyt, mutta sittemmin on toiminut. Ubuntussa kun vielä asentaa adobe-flashpluginin, se asentaa Chromiumiin pepper-flashin ja sillä toimii siis Areenat, Ruudut ym. Selain pyörittää siis myös Netflixit, Viaplayt ym. HBO taitaa vaatia vielä pipelightin (ja firefoxin), koska jostain syystä Chromiumin Widevine CDM ei osaa purkaa Flashiin upotettua widevine-salausta, ainakaan itse en saanut HBO:ta toimimaan Chromiumilla/Chromella. HBO:lla pitäisi olla Chrome-tuki, mutta ilmeisesti vain Windowsissa?

Taisi tämäkin ratketa, kun tein tänään uuteen koneeseen Ubuntu-asennuksen. Chromium ei alkanut heti toistamaan Katsomo-videoita, vaan video jäi mainoksen jälkeen latauslooppiin. Asensin Chromen, jonka jälkeen myös Chromium toistaa Katsomo-videot. Ilmeisesti Chrome asentaa jotain kilkkeitä, joita myös Chromium käyttää.