Kirjoittaja Aihe: Evolution ei osaa hakea Googlen yhteystietoja  (Luettu 2294 kertaa)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Evolution ei osaa hakea Googlen yhteystietoja
« : 16.09.15 - klo:20.08 »
Eli lyhykäisyydessään Evolution heittää erroria kun yrittää hakea Contacts-hommia googgelista:
Koodia: [Valitse]
This address book cannot be opened.  This either means that an incorrect URI was entered, or the server is unreachable.

Detailed error message: Unable to connect to 'Contacts': The requested resource was not found: https://developers.google.com/accounts/docs/AuthForInstalledApps

terminaalin erroreissa on tämmöistä:
Koodia: [Valitse]
credentials-cc-panel-Message: cc-credentials-account-applications-model.vala:156: No valid plugin found for application 'unity-scope-gdrive' with account '1'
credentials-cc-panel-Message: cc-credentials-account-applications-model.vala:156: No valid plugin found for application 'unity-lens-photos' with account '1'
credentials-cc-panel-Message: cc-credentials-account-applications-model.vala:156: No valid plugin found for application 'evolution-data-server' with account '1'
credentials-cc-panel-Message: cc-credentials-account-applications-model.vala:156: No valid plugin found for application 'evolution-data-server' with account '1'
credentials-cc-panel-Message: cc-credentials-account-applications-model.vala:156: No valid plugin found for application 'shotwell' with account '1'
credentials-cc-panel-Message: cc-credentials-account-applications-model.vala:156: No valid plugin found for application 'evolution-data-server' with account '1'

Eli onkohan tähän olemassa jotain universaalia ratkaisua?
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Evolution ei osaa hakea Googlen yhteystietoja
« Vastaus #1 : 16.09.15 - klo:21.13 »
https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=749974

Eli tällä hetkellä vaihtoehdot ovat Evolutionin kääntäminen tuolta bugzilla-sivulta löytyvällä paikkauksella tai Google-tilin kytkeminen GNOME 3:n GOA-järjestelmään (GNOME Online Accounts).

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Evolution ei osaa hakea Googlen yhteystietoja
« Vastaus #2 : 16.09.15 - klo:23.27 »
Tuon jälkimmäisen vaihtoehdon oon tehny ja ei kyllä auttanu tilannetta.. Jos mahdollista niin ehkä oon tehny sen väärin, tein ton jutskan ehkä kuukaus sitten ja noi virheilmot on vielä nykypäivää.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Evolution ei osaa hakea Googlen yhteystietoja
« Vastaus #3 : 17.09.15 - klo:01.12 »
Tuon jälkimmäisen vaihtoehdon oon tehny ja ei kyllä auttanu tilannetta.. Jos mahdollista niin ehkä oon tehny sen väärin, tein ton jutskan ehkä kuukaus sitten ja noi virheilmot on vielä nykypäivää.

GOA:n kautta määritellyn Google-tilin osoitekirja ilmaantuu Evolutioniin erillisenä osoitekirjana, jota ei siis pidä/voi luoda itse. Virheilmoitukset tulevat Evolutionin sisällä luodusta osoitekirjasta, joka on paras poistaa kokonaan.