Kirjoittaja Aihe: Tulostuksessa puuttuu rivejä.  (Luettu 2740 kertaa)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Tulostuksessa puuttuu rivejä.
« : 24.08.15 - klo:20.25 »
Epson xp-315 tulostin ollut jonkin aikaa käyttämättä ja vaihdoin kasetit ja olen nyt jo ties kuinka monta kertaa ajanut tulostuspäiden puhdistus- ja kohdistusohjelman. Olen myös yrittänyt asetonilla putsata laitetta mutta aina vaan jää ainakin mustaa väriä tulostumatta aina samaan paikkaan. Eli jos printtaan vaikka kirjan sivun niin jälki on hyvää useimilla riveillä mutta jokut puuttuu kokonaan tai tulee vain puolikkkaita kirjaimia. Onko mustesuihkutulostimet oikeasti noin raivostuttavia jos niitä ei käytä joka viikko? Olisiko paras vain ostaa jokin halpa laser?

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Tulostuksessa puuttuu rivejä.
« Vastaus #1 : 25.08.15 - klo:09.20 »
Kyllä mustesuihku tulostimet kuivaa helteellä jos ne on pitkään käyttämättä.Itse tulostan ainakin kerran viikossa jonkun värikuvan.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Tulostuksessa puuttuu rivejä.
« Vastaus #2 : 25.08.15 - klo:10.59 »
Kun minulla on ollut tulostin 'kuiva', niin ne aukot ovat satunnaisissa paikoissa - eivät siis systemaattisesti samoissa kohdin sivua.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Tulostuksessa puuttuu rivejä.
« Vastaus #3 : 25.08.15 - klo:11.50 »
Kun minulla on ollut tulostin 'kuiva', niin ne aukot ovat satunnaisissa paikoissa - eivät siis systemaattisesti samoissa kohdin sivua.
Tämä minua hiukan häirisikin, sillä mielestäni on outoa että vika on aina samas kohtaa. Pieniä muutoksia on tullut tulospäiden putsaamisella ja kohdistamisella mutta ei mitään merkittävää. Onkohan mitään mahdollisuutta saada selville olisiko vika jossain muualla? Laitan vielä kuvan testisivusta illalla ja nyt, niistä näkyy ettei puhdistminen ja kohdistaminen juurikaan auta. Printterillä tuli hiukan erilaista jälkee kun laitoin yhden(cayanne) alkuperäisen Epsonin kasetin. Muut on Clas Ohlsonin tarvikekasetteja. Voisiko jopa olla niin ettei sittenkään toimi vaikka pakauksessa on tulostinmalli?