Niin,tuosta Matesta olen lukenut,että se sopii vanhempiin koneisiin ja niin todella on.
Minulla on Mate myös vanhemmassa HP pöytäkoneessa,Ubuntu Mate 14.04.2 .
On toiminut hyvin siinä,toisin kuin Ubuntu Unity 14.04.2 ,joka ei suostu yhteistyöhön HP koneessa.Unity versio 14.04.1 taas toimi hyvin.
Lxde pöydästähän mainitaan,että se on kevyt.Ainakin Fujitsuun se toi vääriä ohjelmia.
Mate asensi vähemmän ohjelmia,kuin Lxde.Mutta ne oiivat Fujitsun kannalta sopivia.
Fujitsussa ei ole edes Ethernet porttia.Käytössä on DL-LINK kortti,jonka toisessa päässä Ethernet liitäntä.
Vain Yksi usb- liitäntä.Se ei hyväksynyt usb-tikkuja.
Mutten ole nyt kokeillut uudestaan,
että hyväksyykö nyt tikut Debian 8 kautta.
Pesen pikkuhiljaa käteni tästä Fujitsu Lifebook laitteesta.
Mutta opinpahan paljon lisää Debianin käyttämisestä,kun asentelin sitä.
Debian alkaa kiinnostamaan.
openSUSE 13.2 voikin vaihtua siihen Debianiin IBM X40 läppäriini.
Syynä on tämä Mozilla.Se on alkanut ärsyttämään minua.Päivittelee jatkuvasti itseään hyökkäysten takia.
Nyt tuli versio 40.
openSUSE minulla on aina saanut Firevox päivitykset myöhään .Ei taida olla vieläkään tulleet.En ole nyt katsonut.
Pari kertaa selainpäivityksiä ei ole tullut lainkaan.Silloin openSUSE asennuslevy on antanut päivitykset.
Niiden itseasentaminen ei onnistu.Jakelun pitää tarjota ne.
Siitä openSUSE asennuslevystä voi valita kohdan :päivitä.Kaikki asennetut ohjelmat on säilyneet.
Ehkä vaihdan Mozillan tuohon Epiphanyyn.Ja openSUSE hyväksyy hyvin tuon Crominiumin ainakin IBM X40:ssä.
Voinen siis luopua Firevoxista.Olen jo muuten yrittänyt,mutta sinne jää Mozillan rippeitä aina,kun yritän poistaa sitä.
openSUSE on siis sidottu Mozillaan.