Kirjoittaja Aihe: Owncloud + rsync + automaattinen mounttaus toiselle käyttäjätunnukselle  (Luettu 1782 kertaa)

PaHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Tervehdys!

Alkuun kuvaus mitä tavoitellaan:

Puhelinten valokuvien synkronointi automaattisesti omaan owncloud serveriin. Sen jälkeen noista hakemistoista automaattinen rsync varmistaminen palvelimen muille levyille automaattisesti kerran vuorokaudessa.

Tilanne:

Omalta Androidja vaimon iPhonelta varmistukset menevät omaan owncloud pilveen nätisti automaattisesti kun ollaan kotiwifissä ja puhelinten lataukset päällä (nuo laitettu asetuksista).

Owncloud asennettu ohjeen: https://www.howtoforge.com/how-to-install-owncloud-7-on-ubuntu-14.04 mukaisesti.

Ongelma:

En osaa / saa rsync komentoa toimimaan root-oikeuksilla jotta saisin sen synccaamaan /var/www/owncloud hakemiston alla olevan vaimon käyttäjätunnuksen valokuvat. Omat sen sijaan onnistuvat koska aikaisemman ohjeen mukaan owncloud hakemisto on mountattu omaan kotihakemistoon jolla oikeuksilla sitten synccaan kotihakemiston mountattua owncloud hakemistoa muille levyille.

Nyt vastaava mounttaus on tehty vaimon tunnukselle mutta en saa sitä automaattisesti mounttaatumaan koneen käynnistyessä kun taas oma tunnus niin kyllä toimii.

Koodia: [Valitse]
192.168.1.xxx/owncloud/remote.php/webdav /home/omatunnus/owncloud davfs user,rw,noauto 0 0
192.168.1.xxx/owncloud/remote.php/webdav /home/vaimontunnus/owncloud davfs user,rw,noauto 0 0

Onko kysymykseni ja ongelmani selvästi kerrottu ja onko se ymmärrettävä? Miten ratkaisisitte asian? Olen yrittänyt etsiä rsync komennon ohjeita mutta kaikki "root"-ohjeet liittyvät siihen että rsyncciä ajetaan roottina etäkoneella. Minulla kyseessä on yksi ja sama palvelin. Olen jopa kokeillut asettaa webminin kautta tuon cron-ajon "run as a root" tilaan mutta antaa silloinkin oikeusvirheitä...