Kirjoittaja Aihe: Jotain pientä hämminkiä Linux Mint! Ääkköset osittain kadoksissa..[RATKAISTU]  (Luettu 4834 kertaa)

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Jotain hämmensin, kun asentelin LibreOfficea. Asentelin pariin tai kolmeen kertaan ja poistin yhtä monta kertaa. Nyt tällä hetkellä tilanne on se, että osa ilmoituksista näkyy alla olevan tyyppisesti. Koneessa on puhdas suomenkieli, eikä muita kielipaketteja ole asennuksessa mukana. LibreOfficen on englanninkielinen, enkä saa sitä vaihtamaan järjestelmän pääkieleksi.  LibreOfficen versio on 4.4.2.2
« Viimeksi muokattu: 10.05.15 - klo:20.26 kirjoittanut d100a »

Storck

  • Vieras
Vs: Jotain pientä hämminkiä Linux Mint
« Vastaus #1 : 07.05.15 - klo:19.50 »
Otsikkoon kannattaa AINA laittaa jotain itse ongelmasta, nyt tuo ei kerro juuri mitään.

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Jotain pientä hämminkiä Linux Mint
« Vastaus #2 : 07.05.15 - klo:20.34 »
Otsikkoon kannattaa AINA laittaa jotain itse ongelmasta, nyt tuo ei kerro juuri mitään.

Korjasin otsikkoa

Storck

  • Vieras
Vs: Jotain pientä hämminkiä Linux Mint
« Vastaus #3 : 07.05.15 - klo:20.43 »
Otsikkoon kannattaa AINA laittaa jotain itse ongelmasta, nyt tuo ei kerro juuri mitään.

Korjasin otsikkoa

Hyvä, tuo auttaa sinua itseäsi. Nyt joku jopa saattaa kiinnostua kun ehkäpä on kohdannut saman ongelman ja tietää ratkaisun.   :)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Eikös nuo ääkkösten puuttumiset viittaa enemmän johonkin erikoiseen fonttivalintaan? Libreofficen kotisivuilta ainakin joskus aiemmin sai ladattua "kotoistus" paketit.

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Eikös nuo ääkkösten puuttumiset viittaa enemmän johonkin erikoiseen fonttivalintaan? Libreofficen kotisivuilta ainakin joskus aiemmin sai ladattua "kotoistus" paketit.

Poistin LibreOfficen koneelta ja asensin  tämän ohjeen mukaisesti uudestaan.
Asennus poisti ongelman LibreOfficessa, mutta ei ratkaissut ääkkös ongelmaa. Jonkin aikaa selailin internetin ihmeellistä maalimaa kunnes löysin sivuston jossa selostettiin ongelma ja kuinka se ratkaistaan. Configure Locales in Ubuntu Eli ongelma korjaantui erehdysten ja onnistumisen kautta.
« Viimeksi muokattu: 12.05.15 - klo:09.32 kirjoittanut d100a »

Storck

  • Vieras
Korjaatko tuon linkin...

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Miten tämä ratkaistaan. Tosin ei ole mikään suuri pulma, mutta tärkeä se on..

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Miten tämä ratkaistaan. Tosin ei ole mikään suuri pulma, mutta tärkeä se on..

Minulla oli koneella kaksi Suomen kielen pakettia UTF-8 ja jokin muu. Vaihdoin kieleksi englannin ja poistin Suomenkielen paketit. Asensin UTF-8.fi paketin koneelle ja buuttasin. Ja täbämm alkoi vörkkimään..  ;D