Kirjoittaja Aihe: ME-TV jäätyy pieneksi hetkeksi about tasaisin väliajoin  (Luettu 2287 kertaa)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Ugh!

Ubuntu 15.04 64-bit ja ihan paketinhallinnan tarjoama ME-TV käytössä. Telkkurautana on Anysee E30, ihan se karvalakkimalli eli antennilla mennään. Kaikki toimii ME-TV:n kautta muuten täydellisesti (deinterlace-laatukin varsin hyvä&riittävä) mutta about tietyin väliajoin kuva ja ääni jäätyy (freeze!) sekunniksi tai kahdeksi, ja sit kaikki jatkuu niinkuin mitään ei ois tapahtunutkaan. Ohjelma ei skippaa niitä sekunteja avaruuteen, vaan homma jatkuu täsmälleen samasta kohdasta kuin jäätyminen alkoi. Tuli vasta nyt mieleen etten oo päätteen kautta avannu tota ohjelmaa ja kattonu mitä se pääte sanois ton "paussin" aikana, mutta onko tämä mitenkään yleinen ilmiö? Tätä tapahtui jo 14.04 ja 14.10 jakeluissa, samalla kokoonpanolla. Millään muulla tv-ohjelmalla moista paussia ei ole esiintynyt, eli pakosti jotennii ME-TV:n "vika" kun ei tuo nyt mikään "ominaisuus" voi olla? Ok, jätän kysymyksen ilmaan.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: ME-TV jäätyy pieneksi hetkeksi about tasaisin väliajoin
« Vastaus #1 : 14.07.15 - klo:21.10 »
Anysee E30 kaapeliversio toimii minulla hyvin. Alustana i3 ja LUbuntu 14.04. Itse suosin TV:n katselussa jotain kevyttä työpöytää. Ubuntulla suht. tuoreet ajurit Intelin grafiikka-piirille, mutta TV:n katselussa ja tallentamisessa olen turvautunut yavdr.org tarjoamiin repoihin. Käytössä siis XBMC & VDR yhdistelmä. Ilman dmesg tulostetta tai lokeja on paha sanoa mitään syytä moiseen. xine-lib ja sen riippuvuudet hieman hankalia. Jos käytät xine-lib-kirjastoa se kannattaa poistaa ennen jos koetat asentaa uudemman version jostain reposta. Jos intoa harrastukseen riittää niin kääntämistäkin voi kokeilla. Kaikkia VDR:n lisäosia ei löydy Ubuntun lähteistä. Sama varmaan pätee myös ME-TV:lle.