Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Gnome 15.04 ja HDMI-ongelma [RATKAISTU]  (Luettu 2101 kertaa)

Jizis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Ubuntu Gnome 15.04 ja HDMI-ongelma [RATKAISTU]
« : 05.06.15 - klo:19.30 »
Moro!
Onko jokkain ratkaisua ongelmaan, jossa Ubuntu Gnomessa HDMI -kaapelin kauttaei näy TV -ruudulla muuta kuin koneen taustakuva ja hiiren osoitin, hiiren oikean napin takana oleva valikko? Mitkään avoimet ikkunat eivät näy, joten tätä konetta ei pahemmin käytetä leffojen katseluun... Olen yrittänyt eri ajureilla ym ilman apuja. Kone on Acer Aspire 5742G, jossa Nvidia GeForce GT540M näytönohjain. Omat taidot ei riitä ja olen koettanut etsiä netistäkin tietoa.
t. Jukka H

Muokkaus (Tomin): Lisätty otsikkoon (aiheeseen) ratkaistumerkintä. Tämän voi tehdä itse muokkaamalla ketjun ensimmäistä viestiä.
« Viimeksi muokattu: 05.06.15 - klo:22.08 kirjoittanut Tomin »

Jizis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 15.04 ja HDMI-ongelma
« Vastaus #1 : 05.06.15 - klo:19.40 »
Hox hox!
Huomasin juuri, että kone tunnistaakin television nyt toisena, rinnakkaisena näyttönä, johon saa kyllä raahattua esim. selaimen näkymään. Sinällään siis ongelma ratkaistu, mutta miten tämän saisi toimimaan siten, että HDMI -kaapelin liittäminen sammuttaisi koneen oman näytön ja avaisi tv -ruudulle koneen työpöydän..?

Jizis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 15.04 ja HDMI-ongelma
« Vastaus #2 : 05.06.15 - klo:20.05 »
No niin! Sainkin sitten ihan itse ratkaistua ongelman! Näytön asetuksista tv ensisijaiseksi näytöksi, läppärin kansi kiinni ja nyt toimii.
 8)