Kirjoittaja Aihe: Arch ssh asennus  (Luettu 2968 kertaa)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Arch ssh asennus
« : 10.06.15 - klo:20.32 »
Miten otan ssh-yhteyden arch asennus tikkuun?
Koodia: [Valitse]
welmar@Xubu:~/Lataukset$ sudo ssh root@archiso
ssh: connect to host archiso port 22: Connection refused

2305

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Arch ssh asennus
« Vastaus #1 : 10.06.15 - klo:21.58 »
Lainaus
If I add UsePAM no to /etc/ssh/sshd_config it works fine.

I don't want to put a static sshd_config file on my iso, since I generate a new iso each time I need to do maintenance and want the latest sshd_config from the openssl package.
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=186718

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Arch ssh asennus
« Vastaus #2 : 10.06.15 - klo:23.14 »
Onko archilla joku asennustikku? Olen yleensä tehnyt arch ja gentoo asennukset Ubuntun asennusmedialla. Harvassa asennusmediassa on ssh oletuksena päällä. Kun koneessa pyörii linux & ssh saa asennuksen tehtyä. Vaatii tietty chroottia. Ubuntussa sudo tuo omat ongelmansa. Parempi on sudo -su, jolla saa root oikeudet.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Arch ssh asennus
« Vastaus #3 : 10.06.15 - klo:23.21 »
Onko archilla joku asennustikku? Olen yleensä tehnyt arch ja gentoo asennukset Ubuntun asennusmedialla.
Hyvä idea! En ajatellutkaan että noin sen voi tietenkin tehdä ja Funtoon asennus onkin minulle tutumpaa kuin Archin joten tällä mennään. Onko se niin että lataan asennus scripin vähän Gentoon/Funtoon Stage3 tapaan?   

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Arch ssh asennus
« Vastaus #4 : 10.06.15 - klo:23.41 »
Siitä on paljon aikaa kun Arch linuxin viimeksi asensin koemielessä. Sen voi tehdä toisesta systeemistä käsin kuten Gentoon asennuksen.
pacstrap -i /mnt base base-devel tekee perussysteemin. Säädetään perusjutut ja sitten tehdään siihen chroot. Graafisia kikkareita ei
tarvita joten asennus ssh:lla on helppo. Asennettavaan koneeseen voi asentaa vaikka Ubuntu server tai pistää sen asennusmedialla käyntiin
ja asentaa siihen ssh.  Tai mikä linux on sitten itselle tuttu,