Kirjoittaja Aihe: Kernel ja UNIX printing system vaaditaan päivittämään toistuvasti?  (Luettu 1989 kertaa)

Tim_o

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Tilanne: olen pari päivää sitten jo päivittänyt Ubuntu 14.04 LTS:n uusimpaan .46 -kerneliin ja  UNIX printing system päivittyi myös jo kerran. No tänään Ubuntu halusi päivittää toisen kerran sen nähdäkseni ihan saman kernelin ja  UNIX printing systemin.

Tuliko Canonicalilta siis jokin korjauspäivitys päivässä tai kahdessa uusimpaan kerneliin ja  UNIX printing systemiin vai sekoileeko minun Ubuntu -asennus jotenkin?

Onko muille käynyt tällä viikolla samalla tavalla?
Minä sitten annoin asennuksen mennä läpi eikä päivitysmanageri pyytänyt kernelin takia edes salasanaa antamaan. En ole bootannut tietokonetta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili

Tim_o

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Okei, se olikin sitten vielä vähän uudempi kernel (3.13.0-46.76) eli uutta tavaraa tuli sisään. Taisi olla vielä tietoturvapäivitykset -otsikon alla. Pitääpä jossain kohtaa bootata tietokone. Kiitos tiedoista nm !

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Pitääpä jossain kohtaa bootata tietokone.

Uuden kernelin asennuksen ts. päivittymisen jälkeen pitää kone aina käynnistää uudelleen jos haluaa sen uuden kernelin käyttöön.

Päätteeseen
Koodia: [Valitse]
uname -anäyttää käytössä olevan kernelin
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Tim_o

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Jep, sen toki tiesin. että bootin vaatii, jotta uusi kernel tulee käyttöön. No äsken just boottasin ja hyvin näyttää uusin kernel toimivan.

Webmeisson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Minulla taas oli iloinen yllätys kun kiinteä yhteys sattui olemaan irti ja Ubuntu 14.04 32bitt haki Fifi verkon, ja pelaa ilman mitään muita värkkejä kytkemättä sillä aivan hienosti.  Toiminut TP-linkin kanssa hyvin. Mutta langaton on vaan nopeampi kuin kiinteä verkko konsanaan.
TP-link MR3220 Halpiksen kanssa pelaa netti  videon toisto youtubestakin. Mutta jokin Häikki ohjelmistoon tuli kun ei voi ladata Firefoksin uudempaa versiota, vaan joudun käyttämään Cooglen selainta juuri nopeuden takia. Kyllä Ubuntu on latauksen aikana asentanut netiiajurit ja
toiminut heti senjälkeen normaalisti. Noissa verkko tukiasemissa vaan on oltava asetukset  ja päivitykset kohdallaan.