Kirjoittaja Aihe: "Aina aloittaessa ilmoitus "Ubuntu kohtasi sisäisen virheen" (RATKAISTU)  (Luettu 2847 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Minulle on jo pitkään tullut aina käynnistäessäni Ubuntun  ilmoitus "Ubuntu kohtasi sisäisen virheen". Ilmoitus on tullut osoitteesta com.ubuntu.apport.apport-gtk-root. Julkaisija Apport. Kun vahvistan kirjoittamalla salasanani tulee välillä pitkä selostus, jota en kuitenkaan pystynyt kopioimaan. Jotenkin olennaiselta tuntui siinä sana "gnome-keyring". Olen yleensä aina antanut ohjelman ilmoittaa, mutta välillä vain sammuttanut. En tiedä, mitä ongelmia se mahdollisesti aiheuttaa. Minulle on toistaiseksi ainoa ongelma jatkuvasti klikkailla salasanaani ja hyväksyä. Osaisiko joku mahdollisesti sanoa, mistä siinä on kysymys. Ubuntu versio 15.10 ja päivitin sen edellisestä versiosta. Muistaakseni 2.2 gigahertzin neliydin prossu ja 16 gigaa muistia.
« Viimeksi muokattu: 07.06.16 - klo:11.21 kirjoittanut Pontus12 »

Nake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Ihan samaa antaa minullekin. Minäkin päivitin 15.10:een verkon yli edellisenversion päälle. Ajattelen, että jotkut kolmannen osapuolen paketit (tai jätteeet), joita jäi, saavat aikaan virheilmoituksen. Ehkä se puhdas asennus olisikin viisain tehdä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Samasta ongelmasta on turha tehdä ilmoitusta moneen otteeseen.

Normaalissa käytössä Apportista on ehkä enemmän harmia kuin hyötyä, jolloin Apport-virheraportit voi kytkeä pois päältä tai Apportin voi poistaa kokonaan. Sitten jos tulee vastaan joku kaatumisongelma, josta haluaa tehdä raportin, Apportin voi kytkeä sitä varten takaisin päälle.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Kiitos.