Kirjoittaja Aihe: GEFORCE GT 730 ajuriongelmia  (Luettu 7829 kertaa)

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: GEFORCE GT 730 ajuriongelmia
« Vastaus #20 : 11.11.14 - klo:15.47 »
Se sinistely ilmenee juu joskus Nvidian ajureilla. Ratkaisu ongelmaan, ota flashin asetuksista laitekiihdytys pois päältä.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: GEFORCE GT 730 ajuriongelmia
« Vastaus #21 : 11.11.14 - klo:22.08 »
Flash Operan kautta taitaa minulla tökkiä vähän muutenkin. En ollut näkevinään sitä asetusta ja nyt Flashin asetukset eivät suostu vaihtamaan sivuja, mikrofoni valinta on jämähtänyt paikalleen - vaikka uudelleen käynnistin Operan. Sama tuo sinänsä kun Yle areena toimii hyvin ja aion pikkuhiljaa totutella Chromiumiin kun jotain muitakin pieniä ongelmia on tässä vanhassa Operassa.

Nyt on 340 alla ja nvidia-settings toimii niin kuin pitää. Fontti ongelmaa ei esiinny myöskään ilman komposointia, mutta komposointi poistaa joitakin ongelmia Operan ja Flash videoiden osalta.

Videosoittimien kohdalla minulla on tainnut olla ongelmia vdpau ulostulon kanssa ja olenkin käyttänyt xv:tä kun prosessoriteho on riittänyt niinkin. Nyt vdpau toimii ja tiputtaa prosessorin lukemat murto-osaan entisestä.

Ainoa todellinen ongelma - josta olin kyllä tietoinen jo etukäteen - on Winen ja Nvidian ajureiden yhteensopimattomuus. On ilmeisesti olemassa jokin tapa kiertää tuo ongelma, mutta kokeilen sitä sitten joskus paremmalla ajalla.

Tai itse asiassa olihan minulla yksi ongelma lisää. Kun tänään käynnistin koneen se käynnistyi ja saattoi latautua työpöydälle, mutta näyttö pysyi mustana. Koska näyttö ei herännyt edes bios asetuksia varten, ei tuo ongelma liity mitenkään Linuxiin. Sammutin koneen ja sitten näyttö taas toimi. Eilen ei ollut mitään ongelmia, vaikka uudelleen käynnistelin konetta lukuisia kertoja. Ainoa merkittävä ero oli se, että yöllä koneesta oli virta pois kokonaan. Tuskinpa vika on emolevyn paristossakaan, koska mitään muita ongelmia ei ole ollut. Aion kerätä dataa ongelmasta ihan normaalin käytön kautta, pitämällä sitä kiinni sähköverkossa öisin tarvittaessa.

Kiitoksia kaikille auttajille. Vaikka ongelmanratkaisu näin jälkeenpäin katsottuna vaikuttaa suoraviivaiselta, olisi se voinut ilman apua johtaa kortin hyllyttämiseen.