Kirjoittaja Aihe: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita  (Luettu 4108 kertaa)

Pakinlinus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 183
    • Profiili
Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita.
Noin puolentunnin pituisen videon kasasin eri pätkistä ja painoin nappia tee elokuvaksi.
17 min kuluttua laatikko ilmoittaa 100%  ja jäljellä 1 sekunti. Mutta nyt on kulunut jo 2 tuntia eikä tapahdu mitään. Tiedosto näkyy hakemistossani mutta vain 0 tavua. Mikä mättää?
Puuttuuko ohjelmasta jotain. Surkeaa kerrassaan ja niin kuin olen kehunut Linuksia...

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #1 : 28.08.14 - klo:22.00 »
Herne pois nenästä ja kokeilemaan muita videoeditoreita. On elämää myös PiTiVin tuolla puolella, esim. Kdenlive ja Openshot.

poiuyt

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #2 : 28.08.14 - klo:22.44 »
Pitiviä kokeilin joskus 2010 Ubuntu 10.04:ssä, sain kyllä tehtyä videoita sillä mutta aika pian kokeilin Openshottia eikä Pitiviä jäänyt ikävä. Nykyisin käytössä on Kdenlive.

Pakinlinus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 183
    • Profiili
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #3 : 29.08.14 - klo:08.10 »
Kiitos rohkaisusta!
Onko ymmärrettävä niin että Linuksiin tarjotaan pilvin pimein toinen toistaan kehnompia sovelluksia.
Mihin voin lähettää laskun turhasta ajanhaaskuusta ja harhaanjohtamisesta. Viittaan kirjoituksiin joissa kehutaan ohjelmasovelluksia joilla ei tee mitään.

Storck

  • Vieras
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #4 : 29.08.14 - klo:08.27 »
 Tuolla asenteella ei kannata aikaa tuhlata "linuksiin" ollenkaan.

Paljonko maksoit "linuksista" tai ohjelmista joita olet käyttänyt? Laita niistä lasku minulle.

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #5 : 29.08.14 - klo:20.44 »
Kiitos rohkaisusta!
Onko ymmärrettävä niin että Linuksiin tarjotaan pilvin pimein toinen toistaan kehnompia sovelluksia.
Mihin voin lähettää laskun turhasta ajanhaaskuusta ja harhaanjohtamisesta. Viittaan kirjoituksiin joissa kehutaan ohjelmasovelluksia joilla ei tee mitään.
Linuxilla on tarjota laaja valikoima hyvin suurelta osin laadukkaita sovelluksia, kuten Firefox, LibreOffice, Thunderbird, Gimp, Scribus, Inkscape ja monet monet muut. Videoeditointiin on parhaat valinnat Openshot ja Kdenlive. Ne eivät ole täydellisiä, mutta millekään muulle alustalle ei taida löytää ilmaiseksi noin hyviä editoreja. Itse olen käyttänyt Kdenliveä, ja ollut ihan tyytyväinen.

Videoeditorit ovat yleensä aina maksullisia, ja tämä on hyvä muistaa. Pitiviä ei ole kehitetty moneen vuoteen, eli sen toimiminen voi olla aika heikkoa. Harmi, sillä Pitivi olisi voinut olla mainio yksinkertainen editori, iMovien ja MovieMakerin tyyliin.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

jeepster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
    • Juhani Kellosalon kotisivut
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #6 : 01.09.14 - klo:10.51 »
Esim. Windowsille on olemassa erittäinkin huonoja ilmaisia ohjelmia.

Openshotin ja Kdenliven lisäksi voisi mainita Lightworksin:

http://www.lwks.com/

Se on pro-tason viedoeditori, jonka beetaversion saa ilmaiseksi. Olen kokeillut, ja ainakin toistaiseksi on pelannut hyvin ja vakaasti. Rajoittava puoli siinä on, saatavissa vain 64-bittisenä.

T. JK

Pakinlinus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 183
    • Profiili
Vs: Onko joku saanut Pitivillä tehtyä jotain videokoosteita
« Vastaus #7 : 06.10.14 - klo:08.40 »
Kokeilin tehdä Kdevillä ja valmista katsoessa ohjelma pysähtyy virheilmoitukseen:
"Ongelma osan totem kanssa" Ikävä kyllä ohjelma "totem" sulkeutui yllättäen.
Siis mikä on totem ja miten korjataan.  "Muistia ei ole vapaana tarpeeksi ongelman automaattiseen analysointiin ja virheraportin lähettämiseen".  Hölynpölyä muistia on vaikka muille jakaa.
Siis voisiko joku kertoa että mitkä kaikki jutut on ladattava jotta ohjelma toimisi oikein.