Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Työpöydän sekä äänen nauhoittaminen (video)  (Luettu 2585 kertaa)

Axuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Työpöydän nauhoittamiseen olen löytänyt ohjelmia, mutta en ole saanut äänen nauhoitusta toimimaan (koneen sisäisiä ääniä). Tämä olisi hyvä saada samalla ohjelmalla, jotta ei tarvitsisi hankalasti liittää erikseen niitä.

RecordMyDesktopilla saan nauhoituksen, mutta vaikka asetuksissa on Sound kohta, niin en saa ääntä toimimaan. Pitäisikö sinne laittaa defaultin tilalta jonkin ääni-ajurin tai vastaavan nimi? Jos pitää, niin mistä saan nimen selville?
« Viimeksi muokattu: 29.08.14 - klo:14.46 kirjoittanut Axuu »

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Työpöydän sekä äänen nauhoittaminen (video)
« Vastaus #1 : 28.08.14 - klo:21.03 »
Itse en ole tässä onnistunut muuten kuin nauhoittamalla Audacityllä äänen - ja valitettavasti kohdistamaan käsin videoon. Ei hyvä ratkaisu, mutta en itse ole muuta keksinyt.

leal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Työpöydän sekä äänen nauhoittaminen (video)
« Vastaus #2 : 29.08.14 - klo:13.45 »
Asentakaa pavucontrol pakettivarastoista ja kokeilkaa nauhoituksen ollessa käynnissä muuttaa (edit: pavucontrollista) lähdettä mitä nauhoitusohjelma nauhoittaa.

https://apps.ubuntu.com/cat/applications/pavucontrol/
« Viimeksi muokattu: 29.08.14 - klo:13.47 kirjoittanut leal »

Axuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Työpöydän sekä äänen nauhoittaminen (video)
« Vastaus #3 : 29.08.14 - klo:14.45 »
Asentakaa pavucontrol pakettivarastoista ja kokeilkaa nauhoituksen ollessa käynnissä muuttaa (edit: pavucontrollista) lähdettä mitä nauhoitusohjelma nauhoittaa.

https://apps.ubuntu.com/cat/applications/pavucontrol/


Kiitos, Sain tuolla toimimaan!

Tuossa pavucontrol/pulse audiosta valitsin Asetukset välilehdeltä->Sisäinen äänentoisto -> Profiili - Analoginen Stereo Output

Siellä toimi myös moni muu profiili, joten kannattaa koittaa kaikkia. Analog Surround 7.1 Output-profiilista sain esim. äänen kuulumaan sekä nauhoitustilanteessa kaiuttimista, että lopullisessa videossa.