Kirjoittaja Aihe: Ikkunan vaihto jumittaa  (Luettu 1524 kertaa)

Tero Kankaanperä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Ikkunan vaihto jumittaa
« : 18.07.14 - klo:10.16 »
Mulla on viheliäinen ongelma Ubuntu 14.04:n kanssa. Kun minulla on useita Firefox-ikkunoita auki ja joudun vaihtamaan ikkunasta toiseen Dashin kuvaketta napsauttamalla, enkä tavalliseen tapaan Alt-Tab -vaihdolla, ikkunan vaihto jumiutuu ajoittain. Jokin menee pieleen niin, että ikkunanvaihtotila jossa ikkunat ovat pienennettyinä kaksi päällekkäin (tai montako niitä ikinä onkaan ruudulle laatoitettuna) jumiutuu päälle. Esc, muualle napsauttaminen, Super-näppäin tai mikään ei pura jumia. Pystyn sulkemaankin kaikki paitsi viimeisen vaihdossa olevista ikkunoista. Jos/kun se kysyy varmistuksen, ko. pop-up tippuu jumissa olevan ikkunan alle. Samoin käy jos yritän käynnistää päätteen (Ctrl-Alt-T) tappaakseni Firefoxin. Pystyn kirjautumaan ulos Ctrl-Alt-Del kautta. En mene valalle ettei tätä tapahtui myös Alt-Tab vaihdolla mutta en pysty varmuudella sanomaan ikinä sitä siinä nähneeni. En myöskään tiedä tapahtuisiko tätä muilla ohjelmilla sillä teen tuota ikkunasta toiseen vaihtoa eniten juuri Firefox-ikkunoilla. Olen yrittänyt etsiä ratkaisua Googlella mutta kun en löydä lokeista (X.org, syslog) mitään virheilmoitusta en oikein löydä hakusanoja joilla ratkaisu löytyisi. Olisko apuja?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Ikkunan vaihto jumittaa
« Vastaus #1 : 18.07.14 - klo:11.50 »
Kokeile ongelman ilmetessä näppäimiä Super+Esc ja Super+W.

Super on siis Windows-näppäin näppäimistön vasemmalla puolella Ctrl:n ja Altin välissä. Normaalisti se avaa Dashin (tai muun käynnistysvalikon).