Kirjoittaja Aihe: Webkit-selaimet ja Linux (Ratkaistu)  (Luettu 2159 kertaa)

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Webkit-selaimet ja Linux (Ratkaistu)
« : 27.06.14 - klo:19.29 »
Onko linuxiin ladattavissa gecko-moottoria käyttäviä selaimia? Jos, niin mitä? mistä?
Haluaisin testata nettisivujen ilmiasua mac-käyttäjille eikä minulla ole mac-konetta.
« Viimeksi muokattu: 30.06.14 - klo:06.27 kirjoittanut Vika/fiba »

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Gecko-selaimet ja Linux
« Vastaus #1 : 27.06.14 - klo:19.44 »
Onko linuxiin ladattavissa gecko-moottoria käyttäviä selaimia? Jos, niin mitä? mistä?
Haluaisin testata nettisivujen ilmiasua mac-käyttäjille eikä minulla ole mac-konetta.
Käsittääkseni Firefox. Safari ei ole gecko-selain vaan webkit-moottoria käyttää.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Gecko-selaimet ja Linux
« Vastaus #2 : 29.06.14 - klo:21.03 »
Onko linuxiin ladattavissa gecko-moottoria käyttäviä selaimia? Jos, niin mitä? mistä?
Haluaisin testata nettisivujen ilmiasua mac-käyttäjille eikä minulla ole mac-konetta.
Käsittääkseni Firefox. Safari ei ole gecko-selain vaan webkit-moottoria käyttää.

Kyllä Firefox käyttää Geckoa, mutta Safari käyttää Webkitiä. Se löytyy ainakin Gnomen Web-selaimesta (entinen Epiphany). Chromiumilla/Chromella kannattaa myös testata, koska se käyttää Blink:iä (löytyy myös Operasta nykyään). Wikipediassa on muistaakseni hyvät listat eri moottoreita käyttävistä selaimista (voisin ehkä kaivella ne tähän myöhemmin). Käytännössä ainut merkittävä mitä et voi testata on Trident eli Internet Explorerin moottori.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Gecko-selaimet ja Linux
« Vastaus #3 : 30.06.14 - klo:06.27 »
Meni moottorit sekaisin, tarkoitin tietysti webkittiä. Löysinkin synaptikista Midorin, mutta en pääse sillä verkkoon. Proxy pitäisi määrittää, mutta en osaa. Sama Epiphanyn kanssa. Dooble sen sijaan löytää verkon.
laitan ratkaistuksi