Kirjoittaja Aihe: Lubuntua olen asennellut xp:n tilalle [RATKAISTU]  (Luettu 2526 kertaa)

Pulma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Saunalahti ja huawei tikku, ei ole kuitenkaan ihan alkanut pelittämään.  Painelinkohan minä jossakin kohdassa väärän napin, kun ei herää nettiin.  Mistä niitä asetuksia pääsis katsomaan, tai perua koko tikun asennuksen ja laittaa uudestaan.
Näyttää R siinä nettiyhteus kuvakkeessa, siellä ala reunassa.  Eikös se tarkoita että on roaming ? ja väärässä verkossa.    

Muuten minä luin ensin nuo aiemmat ketjut, joten sain niiden ohjeilla tähän asti.   :)  asensin muuten vielä xpn uudestaan toiselle levylle, ja sehan oli ku varsa laitumella.  Hauska katsoa, mutta aika hyödytön.

Lisätty ratkaistu otsikkoon. -- Timo
« Viimeksi muokattu: 10.07.14 - klo:20.14 kirjoittanut Timo Tamminen »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Lubuntua olen asennellut xp:n tilalle.
« Vastaus #1 : 09.07.14 - klo:22.32 »
Painat sitä kuvaketta hiiren oikealla korvalla niin pääset muokkaamaan asetuksia/poistamaan ja luomaan uuden yhteyden. Jos on Saunalahden tavallinen liittymä niin APN on internet.saunalahti
Saunalahden Prepaid liittymien APN on internet

Ja Saunalahti käyttää Elisan verkkoa, joten Roaming on OK, se pitääkin näkyä.

edit: tikun tyyppi/malli olisi hyvä mainita.
« Viimeksi muokattu: 09.07.14 - klo:22.35 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pulma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Lubuntua olen asennellut xp:n tilalle.
« Vastaus #2 : 09.07.14 - klo:23.30 »
Siinä oli Saunalhti MMS tms. valintana eikä muuta.  tikku on E 1820   Huawei.    Pitäs toimia alueella jossa ei ole 4g peittoa.
Miten se purku käy?   Senverran erilainen käyttis, ja Lontoon murteella osaksi.   Pitää ensin koittaa saada omat laitteet handuun, ennenku menee operaattorille valittamaan.  Mulla on vielä tiedostoja jotka löytyy tuolla vanhalla koneella korppuasemalta. 

juyli

  • Vieras
Vs: Lubuntua olen asennellut xp:n tilalle.
« Vastaus #3 : 10.07.14 - klo:10.34 »
Siinä oli Saunalhti MMS tms. valintana eikä muuta.  tikku on E 1820   Huawei.    Pitäs toimia ...
Minulla tuo mokkula toimi, kunhan usb-modesswitch -paketit oli asennettuna. Tarkistapa asia. Lubuntu on tuollainen Diet-Ubuntu -versio (LXDE-työpöytäympäristö), joka ei asenna välttämättä kaikkia paketteja, mitä esim. Ubuntu/Xubuntu oletuksena asentaisi.

Ja on ihan järkevää asentaa käyttöjärjestelmä, kun käytössä on luotettava verkkoyhteys (ethernet, wifi tms.).
Puolikielisyys johtunee siitä, ettei asennettaessa verkkoyhteyden puuttuessa, ole saatu noudetuksi tarvittavia kielipaketteja.

fpsg6

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Lubuntua olen asennellut xp:n tilalle.
« Vastaus #4 : 10.07.14 - klo:10.47 »
Saunalahti ja huawei tikku, ei ole kuitenkaan ihan alkanut pelittämään.  Painelinkohan minä jossakin kohdassa väärän napin, kun ei herää nettiin.  Mistä niitä asetuksia pääsis katsomaan, tai perua koko tikun asennuksen ja laittaa uudestaan.
Näyttää R siinä nettiyhteus kuvakkeessa, siellä ala reunassa.  Eikös se tarkoita että on roaming ? ja väärässä verkossa.   

Muuten minä luin ensin nuo aiemmat ketjut, joten sain niiden ohjeilla tähän asti.   :)  asensin muuten vielä xpn uudestaan toiselle levylle, ja sehan oli ku varsa laitumella.  Hauska katsoa, mutta aika hyödytön.
 

Eli se network manager kuvake löytyy,se kun ei oletuksena näy alapalkissa?Itse kokeilin lubuntua jossain vaiheessa ja tuolla http://www.webupd8.org/2014/04/fix-lubuntu-1404-network-manager.html ohjeella sain sen näkymään ja sitä kautta lisättyä saunalahden huawei e353 mokkulan toimimaan.

Pulma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Lubuntua olen asennellut xp:n tilalle.
« Vastaus #5 : 10.07.14 - klo:15.46 »
Sehän alko workkimaan, kun asensin uudestaan tuon saunalahden.  Joku siinä tikkuasennuksessa oli pielessä.   Mutta, niinhän sitä piti xp:n kanski tehä.
Kiitän neuvoista.     Lämmintä kesää   8)