Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..  (Luettu 3729 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Hei,

Millä ohjelmalla olisi parhain hoitaa kodin kirjanpitoa, tarkoitus ihan kaikki menot ja tulot liittää laskuriin, oli sitten kyseessä ihan pelkkä kauppa ostos taikka isompi pankki siirto.

Millä ohjelmilla Ubuntussa voi hoitaa kodin kirjanpitoja ?

---
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #1 : 24.11.11 - klo:06.14 »
Hm, ainakin 11.10 löytyy ohjelmalähteistä semmoinen kun homebank, kotipankki.

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #2 : 24.11.11 - klo:20.54 »
Ite olen käyttänyt muutaman vuoden Gnucashia (http://www.gnucash.org/). Löytyy mielestäni myös suoraan Ubuntun ohjelmalähteistä, vaikka itse ainakin edelliseen versioon käänsin harjoituksen vuoksi käsin.

Ohjelman suomennos on kökkö, mutta jos ei anna sen häiritä, niin aivan kelpo softa.

Lady Owl

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #3 : 29.11.11 - klo:23.49 »
Verkkopalvelu Balancion, maksullinen mutta hyvin käytännöllinen, hakee tiedot pankista (tunnukset pitää syöttää joka kerta erikseen, suoraan pankille). Sen paras puoli on monipuolinen automatisointi, vain käteiskulut tarvitsee syöttää kokonaan käsin. Oppii luokittelemaan menoja ja tuloja suurelta osin automaattisesti, esim. ABC -> polttoaine. Tietysti automaattisesti luokitellutkin pääsee muuttamaan, ja ne on mahdollista jakaa osiin. Voi syöttää sopimusten tiedot, jolloin tunnistaa esim. vuokrat yms.

Jos kiinnostaa, kokeilla saa 3 viikkoa ilmaiseksi. Itse otin käyttöön silloin kun oli vasta beta-vaiheessa, ja totesin että olen valmis tästä maksamaan. En väitä etteikö ongelmia olisi välillä ollut, lähinnä tietojen haussa pankista (pankit muuttavat systeemejään, ja välillä sitten Linuxista johtuen) mutta apua on saanut ja palveltu jopa ihan henkilökohtaisesti - myös puhelimitse, vaikka itse olen lähettänyt sähköpostia.

Satuin muuten kuulemaan mikä olisi palvelun tavoite - amerikkalaisen Mintin tapainen palvelu, joka hoitaa tietojen haun vielä automaattisemmin, ja voi esim. antaa saldovaroituksia. Se vain sitten riippuu pankeista.
IBM ThinkPad T41
Ubuntu 11.10 32-bittinen
Windows XP
Intel® Pentium(R) M processor 1600MHz
32MB Radeon 7500
64G kovo, 1G muistia

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #4 : 31.05.14 - klo:11.17 »
Joku valmis sovellus kuten mainittu Balancion tai vaikkapa YNAB. Sitten tietysti esim. Excelissä ainakin on valmiiksi jotain budjetointiin liittyviä pohjia, joita varmaan löytyy myös LibreOfficen Calcille. Jos ei löydy niin ihan perustaulukoiden luonti ei oikein paljoa vaadi kuitenkaan opiskelua ja hyvänä puolena yhteensopivuuden takia ei varmasti koskaan tule ongelmia. Siis jos haluaa tuoda/viedä tietoja eri paikkaan.

Riippuu tietysti paljon siitä, mitä tarkalleen haluaa seurata ja laskea.

heiluri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #5 : 31.05.14 - klo:11.30 »
Joku valmis sovellus kuten mainittu Balancion tai vaikkapa YNAB. Sitten tietysti esim. Excelissä ainakin on valmiiksi jotain budjetointiin liittyviä pohjia, joita varmaan löytyy myös LibreOfficen Calcille. Jos ei löydy niin ihan perustaulukoiden luonti ei oikein paljoa vaadi kuitenkaan opiskelua ja hyvänä puolena yhteensopivuuden takia ei varmasti koskaan tule ongelmia. Siis jos haluaa tuoda/viedä tietoja eri paikkaan.

Riippuu tietysti paljon siitä, mitä tarkalleen haluaa seurata ja laskea.
Jaa. Balancion hoitaisi nuo tiedon haut ja luokitukset automaattisesti. Eikös tuollainen käsin naputtelu ole jo vähän vanhan aikaista...

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #6 : 31.05.14 - klo:12.42 »
Joku valmis sovellus kuten mainittu Balancion tai vaikkapa YNAB. Sitten tietysti esim. Excelissä ainakin on valmiiksi jotain budjetointiin liittyviä pohjia, joita varmaan löytyy myös LibreOfficen Calcille. Jos ei löydy niin ihan perustaulukoiden luonti ei oikein paljoa vaadi kuitenkaan opiskelua ja hyvänä puolena yhteensopivuuden takia ei varmasti koskaan tule ongelmia. Siis jos haluaa tuoda/viedä tietoja eri paikkaan.

Riippuu tietysti paljon siitä, mitä tarkalleen haluaa seurata ja laskea.

Libreoffice sivun mukaan Microsoftin Excel:n pohjat toimivat myös Libreofficessa

Lainaus
Myös Microsoft Wordille, Excelille sekä PowerPointille tehtyjä malleja voi käyttää LibreOfficessa.
Lähde: http://fi.libreoffice.org/ohjeet/mallit/

Varmasti löytyy joku hyvä valmis pohja tälle.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #7 : 31.05.14 - klo:17.26 »
Jaa. Balancion hoitaisi nuo tiedon haut ja luokitukset automaattisesti. Eikös tuollainen käsin naputtelu ole jo vähän vanhan aikaista...
Riippuu mitä tahtoo ja mihin luottaa. Itse en luota tuollaisiin palveluihin. Tietoturvan tasosta ei kerrota mitään oleellista tietoa ja käsittääkseni kaikki pankit irtisanoutuu kolmannenosapuolen tietoturvauhista. Eli käsittääkseni jos Balancionin kautta joku vie rahat, niin turha ruinata pankilta niitä takaisin. Plus että tuo kyseinen palvelu on uutisten mukaan käynyt jo kutakuinkin konkurssissa.

Mutta jos on halua ja uskallusta luovuttaa ehkä elämänsä tärkeimmät tiedot ulkopuoliselle, niin mikäs siinä. Varmaan sinänsä ihan toimiva palvelu muuten. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #8 : 31.05.14 - klo:18.28 »
JariTapion aloitus on aika vanha ja ilmeisesti käsin näpyttelykin olisi kelvannut.
Tänä päivänä olen 100% Qwertyyn kannalla näistä kolmannen osapuolen "palveluista"

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #9 : 31.05.14 - klo:18.39 »
JariTapion aloitus on aika vanha
No niin näkyy. Jostain syystä näkyi minulla aiemmin tuoreena viestinä?

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja kodin kirjanpitoa, kauppa pankki jne..
« Vastaus #10 : 31.05.14 - klo:18.51 »
JariTapion aloitus on aika vanha
No niin näkyy. Jostain syystä näkyi minulla aiemmin tuoreena viestinä?
No meinasinkin että aika ristiriitaista tietoa ::)