Kirjoittaja Aihe: Libreoffice ala- ja loppuviite  (Luettu 1138 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Libreoffice ala- ja loppuviite
« : 29.04.14 - klo:18.44 »
Olen hyvin vähän joutunut käyttämään Libreofficessa ala- ja loppuviitteitä. Oikeastaan olen käyttänyt vain alaviitteitä. Nyt minun pitäisi muuttaa ne loppuviitteiksi ja niitä on noin parisensataa. Alaviitteissäni on juokseva numerointi, mutta kun muutan ne loppuviitteiksi, ohjelma jakaa ne useaan osastoon ja aloittaa numeroinnin aina alusta. Se on käyttänyt minun otsikointiani ja lukuja, jotka olen erottanut toisistaan ctrl+enterillä. Netistä löytyy Libreofficen ohjeita vaikka kuinka paljon, mutta en ole saanut juoksevaa numeroa toimimaan loppuviitteissä. Muuten ohjelma muuntaa alaviitteet kauniisti loppuviitteiksi. Olen etsinyt ohjeita myös englanniksi footnote ja endnote, mutta yleensä kaikki ohjeet ovat olleet samanlaisia.

Tässä on nyt pari tuntia vierähtänyt, enkä ole päässyt puusta pidemmälle. Juttu on varmaan hyvin yksinkertainen, mutta minulla ei vain sytytä. Jos joku voisi auttaa olisin tosi kiitollinen.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Libreoffice ala- ja loppuviite
« Vastaus #1 : 29.04.14 - klo:22.46 »
Alkaa loppuviitteen numerointi alusta aina uuden luvun kohdalla?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Libreoffice ala- ja loppuviite
« Vastaus #2 : 30.04.14 - klo:14.13 »
Ilmeisesti en osannut ilmaista, mitä tarkoitin.  Alkuviitteet numeroidaan järjestyksessä. Nyt on menossa 210. Kun muutan ne loppuviitteiksi asiakirjan loppuun, niin viitteiden numerointi katkeaa ja alkaa taas alusta eli numero 1:stä. Se olisi sinänsä ihan kätevä tapa numeroida, jos loppuviitteiden kohdalla olisi aina merkittynä kyseinen luku tai jakso, miksi sitä nyt haluaakin kutsua. En ole tarkistanut kokonaan seuraako se aina ctrl+enter painikkeella tehtyä sivun vaihtoa, vai onko kysymyksessä joku muu syy.

Minä haluaisin juoksevan viitenumeron kuten alaviitteissä myös loppuviitteisiin, ja se ei ole minulta onnistunut.