Kirjoittaja Aihe: Graafista kehitysympäristöä 2D-peleille jne. sovelluksille.  (Luettu 1034 kertaa)

luxudueu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Niin, siis otsikon mukaista hakusessa. Onko sellaista? Opetushenkistä peliä, muuta sellaista kevyttä multimediapitoista enemmänkin lienee edessä. Multiplatform olla pitäisi, PC:t ja tabletit vähintään. HTML5-JS-lähestymistapa näin resurssein aika selviö, mutta millä? Windows-puolella Gamemaker ja Construct2 sellaisia joilla asian aika näpsästi ajaisi kaikkea tekstieditorilla koodaamatta, mutta kuinka Linuxpuolella? Gamedevelop aika raakile, ainakin vielä. Mieluusti pienen yhdistyksen pienen budjetin tehokkaasti käyttäisi, niin on hyvällä asialla.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13553
    • Profiili

Godot Engine. Edellyttää jonkin verran koodausta, kuten useimmat kehittyneemmät pelimoottorit.

Unity olisi myös varsin pätevä. Editorista ei ole natiivia Linux-versiota, mutta sen voi saada toimimaan Winellä tai PlayOnLinuxilla. Ehkä hieman ylimitoitettu yksinkertaisiin 2D-projekteihin, mutta toisaalta lopputulos voi olla hyvinkin näyttävä.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2003
    • Profiili

http://www.cocos2d-x.org/ olisi ainakin yksi hyvä vaihtehto.

Sen pitäisi toimia myös Linux:n puolella.

Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

luxudueu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Kiitän vinkeistä. Godot tuntui avausviestin ranskalaisen Gamedevelopin tapaan vähän vaiheessa olevan. Potentiaalinen, MUTTA. Cocos aika koodipainotteinen. Onneksi tässä hyvää luppoaikaa, testaillaan.

Unity (ja Construct2) fiksuimmat vaihtoehdot tällä hetkellä vaikkeivat WINE:llä pyörisikään, off-line XP:llä näköjään sujuvasti, julkaisut ja mahdolliset nettijutut sitten duunikoneella. Maksullisia toki kaikkine ominaisuuksineen, mutta ainakaan iOS-julkaisut ilman lompakon raottamista muutenkaan ei sitten millään, melkoiseksi rahastukseksi tehty. Toivottavasti Ubuntu-tabletit asian muuttavat.