Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Minä korvasin Asus EeePC 900:ssa Cheesen wxcam-sovelluksella. Cheese kaatui muistialueen ylitys -virheeseen. Myös Skypen (4.2) video toimii kyllä. Käytössä 12.04-pohjainen Wattos.
Koitin asentaa Cheesen, mutta sain vain lauman virheilmoituksia, joiden mukaan jotain puuttuu, eikä ohjelmaa voida asentaa.
sudo apt-get updatesudo apt-get install cheese
Veikkaan, että Muikku on sama, kuin Cheese. En koskaan käytä missään Suometettuja ohjelmia. Jos jossain tulee murheita, ei niihin löydä netistä ohjeita hakemalla ohjelman antamalla virheilmoituksella.Virheilmoitusten pitäisi sisältää koodi, jonka perusteella juttuja voisi hakea verkosta.
Lainaus käyttäjältä: salai - 17.03.14 - klo:11.51Minä korvasin Asus EeePC 900:ssa Cheesen wxcam-sovelluksella. Cheese kaatui muistialueen ylitys -virheeseen. Myös Skypen (4.2) video toimii kyllä. Käytössä 12.04-pohjainen Wattos.Saitko tosiaan Skypen kameran näyttämään kuvan vastapelurille?Kokeilin alkuvuonna, testikuva näkyy mutta vastapuoli ei näe mitään.En löytänyt asetuksista, missä sitä säädetään
Xubuntusta ei natiivisti löytynyt ohjelmaa, jolla olisin saanut testattua eeePC:n web-kameraa.Koitin asentaa Cheesen, mutta sain vain lauman virheilmoituksia, joiden mukaan jotain puuttuu, eikä ohjelmaa voida asentaa.
Lainaus käyttäjältä: Mistofelees - 17.03.14 - klo:08.30Xubuntusta ei natiivisti löytynyt ohjelmaa, jolla olisin saanut testattua eeePC:n web-kameraa.Koitin asentaa Cheesen, mutta sain vain lauman virheilmoituksia, joiden mukaan jotain puuttuu, eikä ohjelmaa voida asentaa. Jotakin mätää ohjelmalähteissä? Kyllä Cheese asentuu Ubuntun ohjelmalähteistä asentaen myös kaikki tarvittavat riippuvuudet, joita Xubuntu (XFCE) ei oletuksena olisi asentanut.http://packages.ubuntu.com/saucy/cheese Vielä, jos kerrot mikä tuhottoman monista EeePC -malleistasi on käytössä, voisi ratkaisukin olla lähempänä.Minulla on käytössä ihan mainio, mutta jo vanha Asus Eeepc 1001HA.