Olen nyt kokeillut eri distroja USB-tikulta asennettavaksi koneeseeni (BIOS tukee sitä). Ei onnistu millään, aina pysähtyy alkukuvan jälkeen vikkuvaan kursoriin. Minulla on 10.04 LTS -cd, mutta sekin asentuu vain tekstitilassa. Toimii kyllä sitten ihan normaalisti, muttei suostu päivittymään 12.04:si ja haluaisin sen tuohon koneeseen, MythTV -versiona. Eilen onnistuin jotenkin sekoittamaan tuon asennuksen apt-get dist-upgrade -komennolla. (joka kyllä varoitti siitä ja vaati kokonaisen lauseen kirjoittamista vahvistukseksi. Nyt siitä tuli kaksikielinen, sekaisin englantia ja suomea, sekä joitain paketteja hävisi, kuten graafinen päivitys.) Voiko distron asentaa päätteeltä (koska siihen pääsen käsiksi), tai voiko levykuvasta asentaa tuolta tikulta, sillä se näyttää kuitenkin toimivan se tikku, kun kerran näen sieltä ne tiedostot. Olen siis "polttanut" tuon tikun läppärilläni, jossa 12.04., käyttäen "Käynnistyslevyn luonti" -ohjelmaa. Ja tuolta cd -levylta olen asentanut onnistuneesti toiselle, vanhemmalle läppärilleni, tuon 10.04:n, ilman mitään ongelmia, graafisessa tilassa. Muistia koneessa on 4 GB ja kiintolevy on osioitu yhdeksi isoksi osioksi (1 TB). Memtestit ajoin muisteille ja sen mukaan pelaisi, en tosin ole kokeilliut asennusta poistamalla toiset 2 GB, josko sittenkin niissä olisi vaivaa. Haluaisin siis asentaa kokonaan uusiksi, kun siellä ei ole vielä mitään tärkeäta koko levyllä.