Kirjoittaja Aihe: heimdall galaxy s plus  (Luettu 1634 kertaa)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
heimdall galaxy s plus
« : 22.12.13 - klo:19.31 »
Olen onnistunut saamaan Samsung galaxy plus s i9000 sellaisen tilaan etten pääse edes recovery tilaan. Windows konetta ei ole joten olen yrittänyt heimdallilla laittaa sisään jotain mutta se jää jo heti alkuun sillä heimdall ei tunnista laitetta. Olisiko jotain vihjettä miten saisin puhelimen vielä toimimaan? Mielellään ilman Windowsia mutta jos se on ainoa vaihtoehto niin ens vuoden puolella voin sitäkin jossakin kokeilla.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: heimdall galaxy s plus
« Vastaus #1 : 22.12.13 - klo:19.43 »
adb ja fastboot?

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: heimdall galaxy s plus
« Vastaus #2 : 22.12.13 - klo:19.43 »
adb ja fastboot?
Eli mitä käytännössä tarkoittaa? Androidtools on asennettu mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä. Ei taida tunnistaa laitetta? Pääsen ainoastaan downloadmodeen.
« Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo:20.06 kirjoittanut welmar »

J-P

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: heimdall galaxy s plus
« Vastaus #3 : 23.12.13 - klo:16.48 »
Adb ja fastboot eivät toimi, ellet saa laitetta kokonaan päälle. Voit kuitenkin kokeilla kirjoittamalla "adb devices" päätteeseen, niin se näyttää kaikki tunnistettavat laitteet. Samsungin vehkeistä on tietääkseni koko fastboot poistettu turvallisuussyistä, joten silläkään ei tee mitään.

Yritä etsiä netistä puhelimen koko stock rom ja flashaa se heimdalilla sisään, en osaa neuvoa tarkasti, kun olen käyttänyt itse pelkästään odinia. Jos heimdall ei tunnista puhelinta ollenkaan download modessa, niin varmista heimdalin version sopivuus laitteeseesi. Kaikki odinin versiot eivät ainakaan toimi kaikilla laitteilla, niin sama saattaa päteä heimdaliinkin. Laite saattaa myös vaatia jotkut erityisajurit, joiden kanssa en osaa auttaa enempää. Windowsille noi ajurit ja odin löytyy kyllä ihan käden käänteessä, mutta eiköhän sen muutenkin saa tehtyä.

Pelkkä recoveryä et välttämättä saa flashattyä millään sisään, itsellä Galaxy S3 i9305 antoi odinille väärän muistipaikan recoverylle, joten sitä ei saanut millään sisään. Myös sideloadilla? käynnistetty asennusohjelma sai väärän muistipaikan. Stock romilla laitteen saa kuitenkin rootattua, jonka jälkeen terminaalissa voi dd if of:lla kirjoittaa recoveryn oikeaan paikkaan.

Edit. Yliviivattu juttu on vissiin valetta, opiskelin vähän tuota heimdalia, niin pitäis toimii suoraan, kunhan on siitä uusin versio. Myöskään ajureita ei pitäis tarvita. Jos heimdalin detect ei anna mitään, niin suosittelen kokeilemaan seuraavaksi odinilla.
« Viimeksi muokattu: 23.12.13 - klo:17.29 kirjoittanut J-P »