Kirjoittaja Aihe: Ubuntu puhelin  (Luettu 106263 kertaa)

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #100 : 18.03.15 - klo:16.55 »
Ekat Bq puhelimet ovat saapuneet tilaajille.

http://notyetthere.org/the-reward-of-a-loooong-journey/

Ei ole enää pitkä odotus.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #101 : 18.03.15 - klo:17.19 »
joutaisi nyt tullakin. Tänään alkoi tuo open c:n kikkare oikuttelemaan, eikä suostunut käynnistymään ja piti kaivaa vanha nokian romu laatikosta käyttöön.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #102 : 18.03.15 - klo:17.49 »
Mitähän tästä sitten pitäisi olla mieltä:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=BQ-Ubuntu-Phone-Bad-Kernel
Alkuperäinen blogijuttu: http://mer-project.blogspot.com/2015/03/some-doubts-about-gpl-licensing-and-bq.html

Vähän harmi kyllä, jos on tollanen tosi avoin järjestelmä ja sitten siellä rikotaan raa'asti GPL:ää.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #103 : 19.03.15 - klo:01.30 »
Olen Kiinassa eikä tonne alkuperäiseen kirjoitukseen pääse, mutta kun olen lukenut foorumeita niin reaktio on täysin meh. Eli, taas yritetään nostaa myrskyä jostain mikä ei nouse myrskyksi. Ja kuulemma kirjoittaja on jo muokannut tekstiään ja Canonicalin vastaus on luettavissa kommenteissa.

Eli, Canonical joutuu pelaamaan laitevalmistajien kanssa samaa peliä kuin kuka tahansa muukin softan tarjoaja. Ei kai se Jollakaan ole avoimuuden malliesimerkki, jonka osakeomistaja tämä kirjoittelija on.

Loppupelissä mulle on aivan sama. Onko Canonicalin puhelin vaarallisempi kuin i:t, andit tai jollat? Eipä taida. Surkea iskun yritys Jollalta.


kuutio

  • Vieras
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #104 : 19.03.15 - klo:11.21 »
Olen Kiinassa eikä tonne alkuperäiseen kirjoitukseen pääse, mutta kun olen lukenut foorumeita niin reaktio on täysin meh. Eli, taas yritetään nostaa myrskyä jostain mikä ei nouse myrskyksi. Ja kuulemma kirjoittaja on jo muokannut tekstiään ja Canonicalin vastaus on luettavissa kommenteissa.

Eli, Canonical joutuu pelaamaan laitevalmistajien kanssa samaa peliä kuin kuka tahansa muukin softan tarjoaja. Ei kai se Jollakaan ole avoimuuden malliesimerkki, jonka osakeomistaja tämä kirjoittelija on.
Nyt on ehkä hiukan oranssinsävyiset linssit päässä.

Nuo GPL-rikkomuksethan ei ole mikään pikkujuttu kenellekään, joka avoimen koodin parissa toimii (esim. Canonical reagoisi satavarmasti, jos joku levittäisi sen tekemää softaa, kuten unity:ä, vastoin GPL:n määräyksiä.)

Nuo Mediatekin piirien ongelmat ei tietenkään koske vain UbuntuPhonea, vaan myös esimerkiksi BQ:n Android-luureja, enkä mä lähtisi syyttelemään Canonicalia tässä tapauksessa muusta kuin kehnosta kumppanin valinnasta (BQ/MediaTek)...minkä ehkä senkin ymmärtää, kun ei niitä halukkaita sopimusvalmistajia ollut varsinaisesti tyrkyllä ovista ja ikkunoista. Oli tyydyttävä BQ:n kaltaisiin pikkutekijöihin.

Loppupelissä mulle on aivan sama. Onko Canonicalin puhelin vaarallisempi kuin i:t, andit tai jollat? Eipä taida. Surkea iskun yritys Jollalta.
Vaarallisuudestahan ei varsinaisesti ollut kysymys, mutta en mä ymmärrä miksi jollekin olisi ihan sama onko joku luuri vaarallisempi kuin toinen.

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #105 : 19.03.15 - klo:13.22 »
Niin kuin Phoronixilla keskusteluosiossa on jo sanottu niin tämä ei ole muuta kuin pyörre hateboysien lasissa. Pääsipä muutama taas päästämään ilmoja pihalle haukkumalla Canonicalia. Vaarallinen puhelin ja vaarallinen yritys, kuulemma.

Itse myrskyn aloittaja on jo vetäytynyt koko väitteestä. Mun mitätön mielipide Jollasta kyllä karisi lopullisesti tähän. Ja sillähän ei ole mitään merkitystä tässä maailmassa ;D

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #106 : 25.03.15 - klo:14.45 »
UPS toi BQ:n paketin :) Käyttöönotto alkaa

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #107 : 25.03.15 - klo:15.02 »
UPS toi BQ:n paketin :) Käyttöönotto alkaa

 :o

Mistäs flashistä sinä tilauksen teit?

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #108 : 25.03.15 - klo:15.15 »
tais olla kolmas

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #109 : 25.03.15 - klo:15.24 »
Samasta erästä oli minunkin tilaus. Ehkäpä tänne periferiaankin se jo tällä viikoilla saapuu. Täällä ei vain UPS toimi, joten se toimitetaan jonkun muun jakelijan toimesta.

KaVi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #110 : 25.03.15 - klo:18.09 »
Tänään tuli s-postia BQlta että on tilaus lähtenyt. Meilläkään ei toi UPS toimi mutta viimeks kun piti UPSllä lähettää tavaraa niin tekivät postin kanssa yhteistyötä ja sitä kautta tavara lähti. Sais vaan edes seuranta numeron niin vois kattella missäpäin toimitus menee.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #111 : 25.03.15 - klo:18.13 »
Tänään tuli s-postia BQlta että on tilaus lähtenyt. Meilläkään ei toi UPS toimi mutta viimeks kun piti UPSllä lähettää tavaraa niin tekivät postin kanssa yhteistyötä ja sitä kautta tavara lähti. Sais vaan edes seuranta numeron niin vois kattella missäpäin toimitus menee.

Näköjään tuli tännekin. Olisi nyt seurantakoodin voineet laittaa.

Lainaus
We are writing to inform you that you have received or are about to receive your order via the UPS courrier service.

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #112 : 26.03.15 - klo:02.11 »
Sama täällä. Ilmoitus tuli sähköpostiin. Näyttäisi olevan maakohtainen tuo lähetys. Suomen paketit siis yhdellä kerralla.

No, itse joudun odottamaan tosiaan toukokuuhun asti. Saapahan tuolloin suoraan päivityksiä pahimpiin bugeihin.

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #113 : 26.03.15 - klo:08.17 »
Tuohon Jolla osakkeenomistajan kritiikkiin liittyen, Canonical ja Bq on julkaissut uusitun lähdekoodin. Hateboys voi ruveta tonkimaan sitä  ;)

https://lists.launchpad.net/ubuntu-phone/msg11672.html

https://github.com/bq/aquaris-E4.5

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #114 : 26.03.15 - klo:08.35 »
Käyttökokemuksia: Ei ole mitään helppoa tapaa siirtää SIM kortin numeroita yhteystietoihin.
Oman numeron lähetys, ei löydy mistään asetuksista joten turha soitella kenellekään kun vastapuolella näkyy vain tuntematon numero.
Laite on kyllä pullollaan kaikenlaista tarpeetonta some ym. krääsää, niistä todennäköisesti pääsee eroon mutta nykytilassa laite on käyttökelvoton.
Edit: Nykypuhelimiin on laitettu niin paljon "ominaisuuksia" ja on unohtunut että siilä pitäisi voida myös soittaa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.15 - klo:11.20 kirjoittanut TMD106 »

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #115 : 26.03.15 - klo:12.07 »
Puhelimessa ei tosiaan ole asetusta oman numeron näkymiseen. Yhteydenotto operaattoriin auttaa kun pyytää
SIM kortin asetuksiin muutoksen.

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #116 : 26.03.15 - klo:13.46 »
SIM tuki tulossa. On jo kehitysversiossa. Kiertotie löytyy linkistä.

http://askubuntu.com/questions/598801/how-to-import-contacts-form-sim-card-to-ubuntu-phone

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #117 : 26.03.15 - klo:15.48 »
Lainaus
Käyttökokemuksia: Ei ole mitään helppoa tapaa siirtää SIM kortin numeroita yhteystietoihin.
Omat yhteystiedot sain helposti google-tilin kautta siirrettyä puhelimeen.

Tutustuminen jatkuu...

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #118 : 26.03.15 - klo:16.43 »
Luuri oli ilmestynyt postilaatikkoon  :D

Ikävä kyllä huomasin, että oma simmini olikin normaalia mallia. Saksilla sen jo silppusin mikrokokoon, mutta oli sen verran leveällä piirillä, että sirun reunat tavoitti kelkan metallireunuksiin. Täytyy tilata mikromalli saunikselta ennenkuin voi puhelimena alkaa käyttämään.

Ensikäynnistyksellä alun kielivalinnan rankka tökkiminen jo säikäytti pahanpäiväisesti, mutta sen ohitettua puhelin rullaa oikein sujuvasti  8)

Eikös Netflix sovellusta ollutkaan vielä saatavana? Minä käsitin jostain uutisesta, että semmoinen oli jo viimevuoden puolella tehty.

KaVi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Ubuntu puhelin
« Vastaus #119 : 26.03.15 - klo:19.25 »
Nyt on uusi Ubuntu puhelin koeajossa. :D Ensi tuntumalta hieno kokonaisuus.