Kirjoittaja Aihe: Unity nappulat piilossa (RATKAISTU)  (Luettu 1333 kertaa)

Juhabuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Unity nappulat piilossa (RATKAISTU)
« : 07.04.14 - klo:09.47 »
Kokeilin työpöydän asetuksista säätää Unity-painikkeiden herkkyyttä ilmestyä. Liukusäädin vasempaan reunaan ja kas: nappulat pysyy piilossa, lopullisesti, vaikka kuinka hiirellä vasemmalle liikkuisi. Eli en saa noita painikkeita nyt näkyviin ollenkaan.

Pääte käyntiin Ctrl-Alt-T , mutta mitä nyt? Millä käskyllä Unity työpöydän saisi resetoitua alkutilanteeseen? Tai edes "asetukset" ohjelman käyntiin, sieltähän sitten voisi liukua käydä säätämässä?
« Viimeksi muokattu: 07.04.14 - klo:10.08 kirjoittanut Juhabuntu »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3415
    • Profiili
Vs: Unity nappulat piilossa
« Vastaus #1 : 07.04.14 - klo:09.58 »
Hiiren oikealla työpöydän päällä-->Muuta työpöydän taustaa jne...?

Juhabuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Unity nappulat piilossa
« Vastaus #2 : 07.04.14 - klo:10.07 »
Kiitos, toimii.

Olin jumittunut säätämään vain painikkeiden asetusten kautta ja kun ne oli pois pelistä, niin jumiuduin.

Outoa, että säätimellä voi piilottaa painikkeet lopullisesti. Keksiikö joku syytä miksi näin on? Pitäisikö tuosta vinkata uusien versioiden kehittäjiä, ettei ihan piiloon tarttis mennä?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3415
    • Profiili
Vs: Unity nappulat piilossa
« Vastaus #3 : 07.04.14 - klo:10.16 »
Olin jumittunut säätämään vain painikkeiden asetusten kautta ja kun ne oli pois pelistä, niin jumiuduin.

Oikean yläkulman rattaan takaa löytyy järjestelmäasetukset, joista myös löytyy nuo samat asetukset.

Itse en käytä vasemman reunan käynnistimessä piilota -toimintoa, koska se on huonosti toteutettu. Herkimmilläänkin on liian tahmea saada esille. On ehkä ajateltu, ettei se pompi esille, jos kesken työnteon vahingossa hipaisee vasenta reunaa, mutta...

Lainaus
Outoa, että säätimellä voi piilottaa painikkeet lopullisesti. Keksiikö joku syytä miksi näin on?

Kenties tuo palvelee niitä, jotka eivät käynnistintä halua lainkaan käyttää.
« Viimeksi muokattu: 07.04.14 - klo:10.18 kirjoittanut Eesaurus »